Electronic Arts oyun şirketinin CEO’su Andrew Wilson, üretken yapay zeka konusunda oldukça heyecanlı görünüyor.
Electronic Arts CEO’su Andrew Wilson, yaptığı açıklama kapsamında birçok diğer firma gibi yapay zeka teknolojisini yakından takip ettiklerini, teknolojiyi oyunlarında hali hazırda kullandıklarını ve yeni nesil üretken yapay zeka teknolojilerinden de büyük bir heyecan duyduklarını belirtti. Üretken yapay zeka teknolojisinin verimi ne kadar artıracağını, geliştiricilere ekstra olarak ne tarz güçler sağlayacağını yakından incelediklerini belirten Wilson, oyun geliştirme sürecindeki üretken yapay zeka kullanımlarını sürekli olarak artırmayı ve böylelikle daha büyük ve dolu evrenler yaratmayı hedeflediklerini dile getiriyor. Eski Electronic Arts oyunları üzerinden kendi üretken yapay zeka sistemlerini eğitme hedefi bulunan Wilson, yapay zekanın yeni bir futbol stadyumunun altı ay yerine altı haftada yapılmasını sağladığını söylüyor, bu açıdan gelecek için heyecan duyduklarını aktarıyor. EA’nın geliştirme süreçlerinin yarısından fazlasının gelecekte üretken yapay zeka ile daha iyi hale getirilebileceğini ve planlarının önümüzdeki beş yıl içinde geliştirme sürecini yeni dönem ışığında dönüştürmek olduğunu aktaran Wilson, üretken yapay zeka ile daha az kişiyle/personelle daha büyük oyunlar yapabileceklerini görüyor ve bunun hem iyi hem de kötü bir yanı bulunuyor.
Üretken yapay zeka temelinde oyun odaklı çalışmalar yapan firmalardan birisi de Google. Örneğin şirket geçtiğimiz aylarda görücüye çıkardığı yapay zeka temelli “SIMA” ile oyun dünyalarındaki NPC’leri değiştirebilir. Google’ın DeepMind ekibi tarafından hazırlanan SIMA (Scalable Instructable Multiworld Agent), şu aşamada bir yapay zeka araştırma çalışması ve oyun oynamayı gerçek oyunlar ile öğreniyor. DeepMind araştırmacılarının Hello Games (No Man’s Sky), Tuxedo Labs (Teardown) ve Coffee Stain (Valheim ve Goat Simulator 3) gibi stüdyo ve yayıncılarla birlikte çalışarak eğitti SIMA, adeta bizim gibi oyun oynayabilir seviyede ve sürekli olarak iyileştiriliyor.
Bu sistemin tahmin edebileceğiniz üzere ortaya koyabileceği çok sayıda potansiyel bulunuyor ancak altyapının özellikle oyun dünyalarındaki NPC’leri tamamen değiştirme ihtimali bulunuyor. Bu sistem sayesinde çok daha doğal şekilde hareket edebilen, çevresine bizim gibi tepki verebilen oyun karakterleri ortaya çıkabilir ve bu oyunlardaki NPC’leri önceden belirlenmiş rotaların dışına çıkararak gerçekçiliği inanılmaz artırabilir.
Yapılan açıklamaya göre SIMA şu anda sağa / sola dönmek, merdivene tırmanmak ve harita kullanmak için menüyü açma gibi yaklaşık 600 temel beceriye sahip. İleride bir oyun içinde daha karmaşık işlevleri yerine getirmesi için talimat verilebileceği de söylenen sistem, gerçekten ilginç görünüyor ve önemli kapılar açacak izlenimi oluşturuyor.
Google oyun konusunda başka çalışmalar da yapıyor. Örneğin Google DeepMind ekibinin elinden kısa süre önce Genie isimli bir sistem çıktı. Bu sistem verilen komutlardan çok temel seviyede oynanabilir oyunlar üretebiliyor. Bugün gündeme gelen Genie, yapılan açıklamaya göre 200 bin saatlik oyun videosu üzerinde eğitilmiş ve tek bir metin komutu veya görüntüden video oyunları oluşturabiliyor olmasıyla çok dikkat çekiyor.
Şimdilik herkese açılmayan ve gelecek için çok ciddi bir potansiyel ortaya koyan sistem, verilen bilgiye göre ana karakterin kim olduğunu belirleyebiliyor ve kullanıcının oluşturulan dünyada bu karakteri kontrol etmesini sağlayabiliyor. Bu gerçekten oldukça iddialı görünüyor, sistemin zamanla grafiksel açıdan çok daha iyi hale getirileceği düşünülüyor. OpenAI imzalı video modeli Sora’yı gördükten sonra bu tarz sistemlerin geleceği hakkındaki beklentiler inanılmaz artıyor, üretken yapay zeka sistemleri her geçen gün korkutucu derece iyi hale geliyor.