Elektriğin etkileri; BMW i3s’in “ologic lastik teknolojisi” hakkında bilmeniz gerekenler
Bridgestone tarafından BMW i3s’e özel olarak tasarlanan lastiklerin barındırdığı ologic teknolojisi, gelecekte göreceklerimizin sadece başlangıcı.
Gelişen ve değişmekte olan teknolojilere ayak uydurma konusu heme her alanı etkiliyor. Otomobil ve motosiklet dünyası da bu endüstrinin büyük parçalarından bir tanesi. Haliyle tedarikçi rolü üstlenen markalar da planlamalarını bunun üzerine yapıp gereklilikleri karşılamak durumunda. İşin lastik ayağına Michelin, Pirelli ve Bridgestone gibi önemli isimler de üstüne düşeni fazlasıyla yapıyor. Bu konuda BMW’nin elektrikli otomobili i3s’in tek lastik tedarikçisi konumunda olan Bridgestone, bu sınıfa özel olarak geliştirdiği “ologic teknolojisi” ile performans ve emniyeti bir arada sunuyor. i3s’in yeni görünümü ile birlikte gelen büyük jantlar ve yeni tasarımından ilham alan Bridgestone, i3 modelinde bulunan lastiklerden 20 milimetre daha geniş tabanlı lastikler geliştirerek, i3s’in sportif görünümünü destekliyor. Bu lastikler, aynı zamanda aracın artırılmış gücüne ve tork kapasitesine yeterli çekiş gücünü güvenle sağlıyor. Öte yandan i3s’in standart 20 inç jantlarına uygun tasarlanan lastikler, jant yuvalarının köşelerinde bulunan parlak çamurluk kaplamalarını tamamlayıcı nitelikte.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Verimlilik odaklı
Elektrikli olmasıyla birlikte yamamıyla farklı bir lastik konseptine gereksinim duyan i3 ailesinin bu ihtiyacı özel lastiklerle sağlanıyor. Teknolojisiyle hem performans hem emniyet anlamında önemli gelişmeler elde ettiklerine değinen Bridgestone EMEA Bölgesi Orijinal Ekipman Başkan Yardımcısı Christophe de Valroger; “Ologic teknolojisi otomobillerin en üst seviyede performans göstermelerine yardımcı oluyor ve bunu emniyetten hiç ödün vermeden sağlıyor. Daha dar bir desen olan Ecopia EP500 ile ıslak zeminlerde bile mükemmel bir yol tutuş performansı sunuyoruz. Bu lastiklerimizin başarısı Avrupa Birliği etiket değerleri standartlarına göre yuvarlanma direnci ve ıslak zemin yol tutuş performansı kriterlerinde aldığı B notu ile de kanıtlandı. Bu tasarım, yuvarlanma direncini düşüren ve yakıt verimliliğini artıracak şekilde bir tasarıma da sahip.” diyerek 2050 yılına kadar global karbon salınımını %50 azaltma hedefine ulaşma konusunda da ilerlediklerinin altını çizdi.