Tek elektrik motoru ve arkadan itişli altyapı üzerine şekillenen 2021 BMW iX3, menzil noktasında ise hızlı şarjın da etkisiyle tatminkar bir kullanıcı deneyimi vadediyor.
2021 BMW iX3 son birkaç ayda ortaya çıkan sızıntı görselleri üzerinden özellikle dış tasarım dinamikleriyle zihnimizde şekillenmeye başlamıştı. i8’in üretimden kaldırılmasının ardından markasının yeni dönem elektrik gücündeki ilk üyesi olarak asfalta inecek olan model için bugün resmi tanıtım da gerçekleştirildi. Dijital paylaşımlar üzerinden son kullanıcıya ulaşacağı verileriyle karşımıza çıkarılan iX3 için bu vesileyle 2018’de konsept olarak başlayan tanıtım süreci son bulmuş oldu. Karşımızda, tamamen dolu bataryasıyla 460 kilometreye kadar menzil kat edebilen bir elektrikli otomobil olduğunu bilmek, buradaki ilk ve temel nitelikler arasında.
BMW, elektrikli X3 modelinin batarya kısmında 80 kWh kapasiteli bir batarya tercih ederek karşımıza çıkıyor. Bu batarya sunduğu menzil değerinin yanında şarj değerleriyle de kullanıcı dostu olma iddiasında. 150 kW hızlı şarj desteğiyle gelen üniteyi yüzde 0’dan yüzde 80 doluluğa getirmek sadece 34 dakika sürüyor. 10 dakikalık dolumla ise 100 kilometre gitmenin mümkün olduğu bir senaryo da marka tarafından teknik verilerde belirtildi. Aracın motor kısmında ise şimdilik sadece tek bir ünite kullanılıyor. 282 beygir güç ve 400 Nm tork üreten bu motor, değerlerini arka tekerlekler üzerinden yere aktaracak. Şimdilik çift motorlu ve 4×4 versiyon için herhangi bir açıklama olmadığını da yeri gelmişken belirtelim. iX3 bu sistem üzerinden 0’dan 100’e hızlanmasını 6,8 saniyede tamamlarken, maksimumda ise 180 km/s hıza çıkabilecek. Üretimi Çin’de gerçekleştirilecek olan aracın satış ve fiyatlandırma süreciyse önümüzdeki günlerde netlik kazanacak.
402 kilometrelik menziliyle markasının ilk seri üretim elektriklisi; Audi e-tron