Elektrikli BMW 3 Serisi tanıtım öncesinde sızdı; işte dönüşümün yeni yüzü
i4 sonrasında gözlerin çevrildiği elektrikli BMW 3 Serisi, Çin merkezli gelen sızıntı görselleriyle tanıtımı aratmıyor.
Kasım ayının son günlerinde tanıtımını gerçekleştirdiği XM ile, devasa böbrek tasarımını yeni boyuta taşıyarak gündeme gelen BMW, son birkaç yıldır tasarımla birlikte altyapı dönüşümüne de hız kazandırdı. Ürün gamındaki elektrikli model sayısını planlama gereği artırmaya devam eden marka, ikonik isimlerini de bu plan içerisinde kademeli olarak dahil etmeyi sürdürüyor. i4 sonrasında binek segmentte elektrikli BMW 3 Serisi tarafından temsil edilecek olan bu dönüşümle ilgili bazı detaylar ise “kaza” eseri ortaya çıkıyor. Çin merkezli olarak sızdırılan görselleriyle tanıtımını aratmayan elektrikli 3 Serisi, kısa sürede gündeme oturdu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrikli BMW 3 Serisi için masadaki beklentiler
Sızıntıyla birlikte kendine has tasarım çizgilerini dışarıdan tüm çıplaklığıyla ortaya koyan elektrikli 3 Serisi, geleneksel motorlu diğer versiyonlara göre radikal değişimler barındırmıyor. Beklediğimiz gibi ön ızgara, tamponlar, jant seti ve difüzör gibi temel gövde parçalarında daha önce farklı modellerden de gördüğümüz menzil verimliliği odaklı revizyonlar söz konusu. Aracın teknik altyapısıyla ilgiliyse şu aşamada resmi bir bilgi açıklanmış değil. BMW’nin kompakt modüler CLAR platformu üzerine inşa edilecek olan aracın, i4 ile paralel oranda teknik niteliklere sahip olması bekleniyor. i4’ün giriş seviyesi versiyonunda standart olarak 81,5 kWh kapasiteli bataryasıyla 590 kilometreye kadar menzil sunabiliyor olması buradaki çerçeveyi oluşturan temel taşlar arasında. Erişilebilir seçenek olarak lanse edilen eDrive40’da sunulan tek elektrik motoru ise i4’te 335 beygir güç ve 416 Nm tork üretiyor. Araç bu motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 5,7 saniyede tamamlarken, maksimumda 190 km/s hıza erişebiliyor.