Elektrikli BMW i5 için üretim macerasının başladığı açıklandı. Araç direkt olarak Avrupa’daki BMW fabrikası Dingolfing’den çıkıyor.
BMW’nin tamamen elektrikli “i” ailesinde i4 ve i7 arasına konumlandırılan BMW i5 için Dingolfing, Almanya merkezli üretim macerasının başlaması önemli bir kilometre taşı 0ldu. İlk tanıtımından bu yana çok fazla kişinin dikkatini çeken araç, yıl sonunda belirli pazarlarda elde edilebilecek ve tamamen elektrikli sedan tarafının yüksek ihtimalle en çok satılan araçlarından olacak. eDrive40 versiyonu ABD’de 66 bin 800 dolar, M60 versiyonu ise 84 bin 100 dolardan satılacak i5, bizce farklı değil ancak şık bir tasarım üzerine kuruluyor. Hatırlamak adına giriş seviyesinde tek elektrik motorlu eDrive40 ile listelere dahil olacak model için çift elektrik motorlu paket ise M60 xDrive rozetine sahip olacak. Rakamsal olarak baktığımızda giriş seviyesinde bizleri 340 beygir güç ve 430 Nm tork karşılıyor. Araç bu versiyonda 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 6 saniyede çıkabiliyor. Çift elektrik motorlu paketle birlikte ise güç 601 beygire, tork ise 820 Nm‘ye kadar çıkıyor. Bu versiyon 0’dan 100 km/s hıza 3,8 saniyede ulaşabiliyor. Versiyonların maksimum sürat limitleri ise sırasıyla 193 km/s ile 230 km/s olarak açıklanıyor.
Tüketicileri tüm versiyonlarda standart olarak 81.2 kWh kapasiteli bir batarya paketi bekliyor. Isı pompasıyla desteklenen batarya paketiyle birlikte tek elektrik motorlu versiyonda 582 kilometreye kadar menzil değeri görmek mümkün olacak. Menzile etki eden önemli değerlerden birisi de yeni tasarımın verimliliği. BMW tarafından paylaşılan bilgilere göre i5’in 0,23 cd’lik sürtünme katsayısını bu tarafta belirtmeden geçmeyelim. Yüksek performanslı kombinasyonda ise bu rakam en iyi oranda 516 kilometreye kadar çıkıyor. BMW’nin 205 kW gibi beklentileri karşılayacak bir hızlı şarj desteğiyle geliştirdiği batarya paketi, bu sayede 30 dakikalık dolumla yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine getirilebilecek.