Karşısında şimdiden önemli rakipler olan BMW iX3, kendinden sonra gelecek olan i4 ve SUV modeline de ışık tutacak nitelikte.
Beklediğimiz de ötesine geçecek şekilde hareketli bir yılı geride bırakacak olan elektrikli otomobil piyasası küresel isimlerin de ilk hamlelerine sahne oldu. Volkswagen, Audi ve Mercedes gibi Almanya merkezli devlerin de içerisinde olduğu bu hamleler arasında BMW içinse biraz geç kalmıştık söz konusu. Daha çok konsept modelleriyle adından söz ettiren marka, bu alandaki ilk hamlelerinden birisini iX3 ile atmanın çabası içerisinde. Halihazırda geliştirme süreci devam eden BMW iX3 için hala üretimle ilgili bir gelişme yaşanmazken, son kullanıcıya erişecek özellikler de nispeten daha yavaş masaya yansıyor. Konuyla ilgili son gelişmelere bakıldığında ise aracın önümüzdeki yıldan itibaren Çin‘de banda çıkarılacağını görüyoruz. Özellik kısmı da bugün itibarıyla üzerinde tartışabileceğimiz seviyeye gelmiş durumda.
Markanın resmi kaynakları tarafından açıklanan özelliklere baktığımızda iX3’ün performanstan ziyade ekonomi ve verimlilik üzerine öne çıkarılacağını görüyoruz. Bunun için ilk aşamada aracı dört tekerlekten çekiş yerine arkadan itişli altyapıyla sunacak olan BMW, menzil kısımı WLTP standartlarında 440 kilometre seviyesinde yakalayacağını söylüyor. Araçta yer verilecek olan elektrik motoru içinse yaklaşık 280 beygir güç ve 400 Nm tork gibi performans rakamları tabloda karşımıza çıkıyor. Yeni nesil eDrive mimarisi üzerine geliştirileceğini de gördüğümüz iX3’ün güç iletimi ve ağırlık dağılımı konusunda da kullanıcı deneyiminde hissedilir iyileşmeyi beraberinde getireceği söylenmekte. 0-100 ve maksimum sürat gibi daha teknik detaylar ise önümüzdeki yıl içerisinde paylaşılacak gibi görünüyor. Söz konusu Mercedes EQC ve Audi E-tron modelleri olduğu için iX3’ün karşılaması gereken bazı dinamikler olduğu da aşikar.
Mercedes EQC