reklamı kapat

POPÜLER

BYD Seal 06

Elektrikli BYD Seal 06 için teknik detaylar ortaya çıktı

Tamamen elektrikli sedan otomobil modeli BYD Seal 06 için teknik detaylar ortaya çıktı. Aracın fiyatı ise henüz belli değil.

Halihazırda hibrit versiyonu satılan BYD Seal 06’nın tamamen elektrikli versiyonu, resmi verilere göre 46,08 kWh ve 56,6 kWh kapasitesinde bataryalar üzerine kurulacak. Düşük kapasiteli versiyon yaklaşık 470 km, yüksek kapasiteli versiyon ise yaklaşık 545 km menzil sunacak. Menzil konusunda çok iddialı olmayacak model, yukarıdaki tasarımı temel alıyor. Dört kapılı modelin hangi pazarlarda satışa sunulacağı henüz bilinmiyor.

Türkiye’de satışa sunulan en son BYD modeli ise 3 milyon 675 bin TL’lik Tang olmuştu. Resmi Türkiye sayfası burada yer alan BYD Tang, şirketin kendi verilerine göre 530 km karma sürüş menzili sunan bir elektrikli SUV modeli ve 0’dan 100 km/s hıza 4,9 saniyede çıkabiliyor. 380 kW (570 beygir) güç üreten dört tekerlekten çekişli aracın bataryası, uygun şarj istasyonlarında yüzde 30’dan yüzde 80’e 30 dakikada doldurulabiliyor. 15,6 inç boyutundaki merkezi dokunmatik ekranı döndürülebilir yapısıyla hem yatay hem de dikey olarak ayarlanabilen araçta, 12 hoparlörlü Dynaudio ses sistemi bulunuyor. BYD Blade bataryanın kullanıldığı araç için Türkiye’de üç farklı renk seçeneği sunuluyor.

Geçtiğimiz ay Emre Özpeynirci’nin programına katılan BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, yaptığı açıklamada, “3. çeyrekte Sealion 7 modelimizi getireceğiz. Asıl sürpriz ise mart ayında 7 koltuklu 4 çeker elektrikli yeni Tang gelecek. Ürün gamımızın en üst SUV modeli olacak. Atto 2 ise bu yıla yetişmeyebilir. Öncelik bizde değil.” demişti.

Şirket geçtiğimiz ay yurt dışında Han L ve Tang L modellerini tanıtmıştı. BYD Han L sedan bir otomobil modeli ve hem elektrikli hem de hibrit versiyonları bulunuyor. Aracın elektrikli sürümü kendi içinde ikiye ayrılıyor. Han L EV’nin tek motorlu versiyonu 500 kW (670 beygir) güç, dört çeker yani çift motorlu versiyonu ise 580 kW (777 beygir) ve 230 kW (308 beygir) gücündeki iki adet elektrik motoruyla toplam 810 kW (1.085 beygir) güç sunuyor.

Çift motorlu versiyonuyla 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,7 saniyede çıkabilen aracın hibrit “DM-i” versiyonunda, 154 beygirlik 1.5 litre benzinli motor ve 200 kW (268 beygir) gücünde elektrik motoru bir araya getiriliyor. Modelin “DM-p” versiyonunda ise ekstra olarak bir 200 kW gücünde elektrik motoruna daha yer veriliyor. Tang L ise bir “crossover” ve elektrikli Han L ile aynı motor altyapılarını paylaşıyor. 0’dan 100 km/s hıza 3,9 saniyede ulaşabildiği açıklanan Tang L’nin ve sedan model Han L’nin menzil verileri hakkında henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.

BYD Seal 06 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X