reklamı kapat

POPÜLER

Extreme E Extreme H

Elektrikli Extreme E’nin yerini hidrojen temelli Extreme H aldı

Tamamen elektrikli yarış araçlarının mücadele ettiği Extreme E serisi öldü. Yerini hidrojen temelli Extreme H serisi alıyor.

Formula 1’in elektrikli versiyonu Formula E’nin CEO’su Alejandro Agag tarafından kurulan Extreme E yarış serisi uzun süre önce başlamıştı. Tamamen elektrikli arazi araçlarından oluşan seri, kağıt üzerinde oldukça eğlenceli görünüyordu. Serinin kalbindeki araç ise Odyssey 21 modeliydi. 1.650 kg ağırlığındaki elektrikli araç, 400 kW/550 beygir güç sunuyor ve 0’dan 100 km/s hıza 4,5 saniyede çıkabiliyordu. Extreme E’yle başlatılan arazi yarışlarıyla amaç, iklim değişikliğinin etkisine ışık tutmaktı. Seri aynı zamanda cinsiyet eşitliğine de dikkat çekiyordu. Yarış dünyasında bir ilk olarak takımlar kadın ve erkek sürücülerden oluşuyor ve yarışmacılara eşit şartlarda yarışma imkanı sağlanıyordu. Ancak bu seri kısa süre önce resmi olarak tarihe gömüldü. Extreme E artık olmayacak ve yerini dünyanın ilk hidrojen temelli yarış serisi olarak Extreme H alacak. Yeni seri için hazırlanan araca Pioneer 25 adı veriliyor ve üretimini Spark Racing Technology firması üstleniyor. Fortescue ZERO’dan gelen batarya paketine güç veren 75 kW’lık bir hidrojen yakıt hücresine sahip olan araç, taşıdığı elektrik motorları ile toplam 550 beygir güç sunuyor ve 2.200 kg ağırlığında olmasına rağmen 100 km/s hıza 4,5 saniyede ulaşabiliyor. Yapılan açıklamaya göre Extreme H serisi önümüzdeki yıl başlayacak ve beş lokasyonda 10 turdan oluşacak. Şampiyona İngiltere, Almanya ve İtalya’daki yarışlardan önce Suudi Arabistan’da başlayacak. Turnuvanın sonunda ise Amerika Birleşik Devletleri’ne gidilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Extreme H serisi yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu