Dünyanın ve Türkiye’nin en önemli otomobil firmalarından Fiat, elektrikli Fiat 600e sonrasında Fiat 600 Hybrid ile karşımızda.
Elektrikli Fiat 600e sonrasında lanse edilen Fiat 600 Hybrid, adında da geçtiği üzere “hibrit” bir temel üzerine kuruluyor. Tasarımı oldukça tanıdık olan araçta 1.2-litrelik üç silindirli 99 beygirlik benzinli motora, 28 beygir (21 kW/29 PS) güç üreten bir elektrik motoru eşlik ediyor. Bu çiftli kombinasyon sayesinde çıkılan 127 beygir güç ile temel ulaşım ihtiyaçlarını ekonomik olarak karşılayabilen araç, gücü altı ileri çift kavramalı şanzıman ile yola aktarıyor ve model ile sadece elektrikli olarak 30 km/s hıza kadar yol alınabildiği belirtiliyor. Fakat araçtaki 48 voltluk lityum-iyon bataryanın sadece 1 km elektrikli sürüş menzili sunabildiği belirtiliyor. 0’dan 100 km/s hıza 11 saniyede çıkabilen model, ilk olarak İtalya’da pazara sunulacak (İleride Türkiye’de de satılmasını bekliyoruz) ve başlangıç fiyatı 24 bin euro seviyesinde olacak. Peki tamamen elektrikli 600e neler sunuyordu? Türkiye satış beklentili yeni 600e, teknik olarak verilen bilgilere göre 100 kW şarj destekli 54 kWh batarya paketini temel alıyor ve bununla kullanım ile yol şartlarına göre değişmekle birlikte 400 km kadar karma menzil (Şehir içi sakin kullanımda 600 km’nin görülebileceği belirtiliyor) getiriyor. Yerden hatırı sayılır oranda yüksek olduğundan bozuk şehir yolları için çok kullanışlı görünen elektrikli araç, 154 beygir (115 kW/156 PS) güç ortaya koyuyor, 0’dan 100 km/s hıza dokuz saniyede çıkabiliyor. Araç hakkındaki diğer tüm detaylara buradaki haberimizden ulaşabilirsiniz.