Elektrikli Ford Puma için teknik detaylar belirmeye başladı
Otosan tarafından üretimi gerçekleştirilecek elektrikli Ford Puma için, E-Transit Courier’in nitelikleri referans niteliğinde.
Ford’un dakikalar önce tanıtımını gerçekleştirdiği E-Transit Courier ile birlikte elektrik geleceğiyle ilgili önemli eksik parçalar da tamamlanmaya başlıyor. Otosan tarafından geliştirilen ve üretiminin üstlenildiği ticari model, benzinli ve dizel motor seçenekleriyle farklı beklentilere cevap vermeye de devam edecek. E-Transit Courier’ın tanıtımıyla birlikte bizlere teknik tarafta ipuçları ve bazı rakamları veren Ford, aynı fabrikada üretilecek elektrikli Puma için de yolu aydınlattı. Benzer altyapılar üzerine geliştirilecek olan Elektrikli Ford Puma ve E-Transit Courier, rakamsal bazda birbirine yakın nitelikleri yollara aktaracak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrikli Ford Puma ile segment genişleyecek
Halihazırda Peugeot e-2008 ve Opel Mokka-e gibi üyelerin olduğu segmente dahil olacak Ford Puma’nın elektrikli versiyonu için şu aşamada isim dahil resmiyet kazanmayan detaylar mevcut. Pek çok otoritenin “Puma EV” olarak beklediği model adının yanında aracın B2E altyapısı üzerine geliştirileceğini artık söyleyebiliyoruz. Bununla birlikte versiyon için 136 PS güç üreten tek elektrik motorunun konumlandırılacağını söylemek mümkün. Batarya tarafında 55 kWh kapasiteli bir ünitenin beklendiği Puma için menzil tarafındaki düşünce ise 370 ile 420 kilometre aralığında değişiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şarj deneyimi içinse doğrudan E-Transit Courier’i baz almak mümkün. Evde 11 kW AC’lik akım ile 5,7 saatte şarj olması hedeflenen E-Transit Courier, halka açık yerlerde 100 kW’a kadar DC hızlı şarj desteği sunuyor. Böyle bir kaynak üzerinden aracın 10 dakika şarj edilmesi ile 87 km menzil eklemesi, 35 dakikadan kısa sürede ise yüzde 10 ila 80 arasında şarj olması ön görülüyor. 2024 yılında kullanıcılara sunulması beklenen elektrikli Puma, standart versiyonlarıyla yakaladığı satış başarısını yukarı taşıyacak.