reklamı kapat

POPÜLER

Elektrikli Hyundai IONIQ 5 N için tasarım tamamen ortaya çıktı

 - Güncelleme: 11 Temmuz 2023 21:03

Elektrikli spor otomobil modeli Hyundai IONIQ 5 N için paylaşılan video, aracın tasarımını tamamen karşımıza çıkardı.

Güncelleme: Videonun yanlışlıkla yayınlandığı ortaya çıktı, bu yüzden kaldırıldı. Aracın fotoğraflarına ise yukarıdaki galeriden ulaşabilirsiniz.

Elektrikli spor otomobil modeli Hyundai IONIQ 5 N için hem iç hem dış tasarımı net olarak gözler önüne seren video, araç hakkında görsel açıdan çok fazla bir sürpriz bırakmadı. Bir “N” olduğu için yüksek performans odağında tasarlanan araç, resmi olarak Goodwood Festival of Speed kapsamında 13 Temmuz tarihinde tanıtılacak. Firmanın son yıllarda alıştığımız fütüristik çizgisini devam ettiren ve keskin çizgileriyle çok dikkat çekici duran IONIQ 5 N, videoda mavi lansman rengiyle kendisi gösteriyor ve 21 inç jantlar üzerinde oturuyor. Yol ile bağlantısı 275/35 ZR21 lastikler ile yapılan araç, N logolu kırmızı kaliperler ile detaylar taşıyor ve LED aydınlatma sistemleriyle gelecek vurgusunu güçlendiriyor. Aracın henüz yüzde 100 kesin değil ancak çift motor ve AWD kurulum üzerinden yaklaşık 600 beygir güç getirmesi bekleniyor. Özel bir yapay motor sesi taşıyacak araçta, özel bir drift modu da olacak. Kokpitinde iki farklı ekran yan yana konumlandırılan araç, videoda görüldüğü kadarıyla en üstte 300 km/s hıza kadar ulaşabilir.

Araç hakkında Hyundai Türkiye’den geçtiğimiz aylarda gelen son açıklamalar şöyle olmuştu: “Hyundai, IONIQ 5 N modelinde de markanın Elektrikli Global Modüler Platformunu (E-GMP) kullanıyor. Hyundai N’nin Dünya Ralli Şampiyonası’nda elde ettiği başarılarını ve üst düzey performans teknolojilerini E-GMP ile birleştiren mühendisler, dünyanın en zorlu yarış pisti olan Nürburgring’de de aracın yol performansını test ettiler. Hem İsveç hem de Almanya’daki en keskin virajlarda ve uzun düzlüklerde test edilen Hyundai IONIQ 5 N, tipik olarak üç ana N marka kriterinden oluşuyor. “Viraj performansı”, “yarış pisti yeteneği” ve “günlük spor otomobil” gibi dinamikleri bir araya getiren IONIQ 5 N, Hyundai’nin elektrifikasyon stratejisindeki en hızlı seri üretim EV model olarak RM20e, RN22e, Veloster N E-TCR konseptlerini gerçek hayata uyarlıyor.

IONIQ 5 N’nin üst düzey viraj yeteneği, geliştirilmiş sürüş modlarıyla destekleniyor. Sürüş modlarına ek olarak; otomobilin ön ve arka tork dağılımını, tork oranını, süspansiyon sertliğini, direksiyon tepkilerini ve e-LSD (elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel) sistemini, N Drift Optimizer da destekliyor. Her seviyedeki sürücüye drift keyfini yaşatmaya yardımcı olan “N Drift” modu, performans tutkunu kullanıcıları heyecanlandıran özelliklerden biri olacak.

IONIQ 5 N, özel olarak geliştirilmiş bir e-LSD yani sınırlı kaymalı diferansiyel ile üretiliyor. Tamamen elektronik kontrol ünitesiyle yönetilen bu diferansiyel, yol tutuşu iyileştirmek için tekerleğin ne zaman ekstra torka ihtiyaç duyduğunu belirlemek için sensörlerden gelen tepkileri anlık olarak analiz ediyor. Böylece e-LSD, yarış pistinde veya yüksek tempolu sürüş esnasında yol tutuşu mükemmel seviyelere çıkarmak için oluşan yüksek torku tekerlere değişken bir şekilde iletiyor. IONIQ 5 N, farklı sürüş modları için optimize edilmiş “N Tork” modunu da etkin bir şekilde kullanıyor. Hem ön hem de arka tekerlekler için tork seviyesini seçmeye olanak tanıyan bu sistem, gücü dört tekerleğe de değişen oranlarda dağıtmak için e-LSD ile birlikte çalışıyor. Bu da drift moduna doğrudan etki ederek keyif seviyesini zirveye çıkarıyor.”

Hyundai IONIQ 5 N yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

İLGİLİ HABERLER