Elektrikli kamyon modeli Tesla Semi, tahmin edebileceğiniz üzere standart şarj ağlarıyla doldurulabilecek bir araç değil. Bunun için özel Megacharger istasyonları geliştirdiklerini belirten Elon Musk, bunu gerçeğe dönüştürmeye çalışıyor.
Tesla Semi, 2017’nin sonunda Budweiser biralarının arkasındaki firma olan Anheuser-Busch, PepsiCo ve UPS firmalarından toplam 265 ön sipariş aldı. Bu açıdan Tesla’nın en büyük müşterilerinden birisi haline gelen bu üç firma, şirket ile şarj istasyonları için de çalışmalar yapıyor. Bildiğiniz gibi çok büyük pilleri bulunan kamyon, bu nedenle Tesla’nın geliştirdiği Megacharger istasyonlara ihtiyaç duyuyor. 30 dakikada 640 km‘lik şarj yapabilen bu istasyonlar, şirketlerin sürekli bir lojistik operasyonu kurması için büyük önem arz ediyor. Bu istasyonların fabrika ve depo sahalarına kurulması için çalışmalar yürütülüyor. Şimdilik konunun ayrıntılı detayları bilinmezken, Tesla bu sayede süreci hızlandırmak istiyor. Bu iki taraflı kazanç getiren istasyonların, dorse boşaltılana kadar geri dönecek enerjiyi depolaması hedefleniyor. Burada 1.6 MW şarj değerinden bahsediliyor. Model X, Model S ve Model 3 için kurulan Supercharger istasyonları 145 kW seviyesinde.
Tesla’nın yük taşımanın geleceğini şekillendirdiği kamyon modeli Semi, açıklandığı kadarıyla 800 km menzile sahip. Arka aksa yerleştirilen birbirinden bağımsız dört farklı motordan güç alan kamyon, boş haliyle 0’dan 100km/s hıza sadece 5 saniyede çıkabiliyor. Yük altında 0’dan 100km/s hıza 20 saniyede çıkan araç, “Regen” sistemi sayesinde fren pedalına basılma ihtiyacını neredeyse ortadan kaldırıyor. İki yılda tam 200 bin dolar yakıt tasarrufu sağlayabildiği belirtilen kamyon, 2019 yılında seri üretime giriyor. Araçta gelişmiş bir otomatik pilot sistemi de aktif olarak yer alıyor.