2025 yılında satışa sunulacak tamamen elektrikli Mercedes-Benz CLA, oldukça iddialı bir teknik altyapı üzerine kuruluyor.
Şirket tarafından yapılan yeni açıklamaya göre elektrikli Mercedes-Benz CLA, 10 dakikalık iki şarj ile yaklaşık 1.270 km yol yapabilecek. 320 kW şarj hızlarına ulaşabilen aracın tam dolu batarya ile 750 km civarında bir menzil sunacağı aktarılıyor. Araç bundan önce ise Porsche Taycan’a ait olan bir rekoru kırmasıyla ses getirmişti. Şirket aracın yeteneklerini kanıtlamak için bir elektrikli CLA prototipini güney İtalya’daki Nardo test pistine götürdü ve burada 24 saatte 3.716 km yol kat ederek, Porsche tarafından 2019’da kırılan rekoru 291 km ile geçti. Testte Nardo’nun 12,5 km uzunluğundaki oval bölümü kullanıldı ve turda saatte ortalama 153 km/s hıza çıkan elektrikli CLA’nın 40 kez şarj edilmesi (her şarj yaklaşık 10 dakika sürmüş) gerekti. Yeni paylaşılan bilgilere göre 12kWh/100km gibi son derece yüksek bir verimlilik hedefiyle hazırlanan elektrikli CLA, şirket içinde geliştirilen yeni jenerasyon Electric Drive Unit 2.0 ile geliyor. Arka aksa yerleştirilen bu yeni motor ünitesi tek olarak 268 beygir güç üretiyor. Aracın aynı zamanda öne yerleştirilen 107 beygirlik ikinci elektrik motoruyla beraber “4Matic” dört tekerden çekiş sunan bir versiyonu da hazırlanıyor. İki vitesli bir şanzıman ile yüksek ve düşük hızlarda verimli sürüş sunacak elektrikli CLA, 800 volt teknolojisini temel alıyor
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Daha önce yapılan açıklamalara göre soğuk havalarda daha fazla verim elde etmek adına elektrikli CLA’da kabini ısıtmak üzere motordan ve batarya paketinden ısı çekebilen bir ısı pompası da kullanılacak. Mercedes, CLA’nın farklı kimyalara sahip iki farklı batarya seçeneğiyle (85 kWh NMC ve 58kWh LFP), donatılacağını söylüyor. 210 km/s hıza ulaşabileceği açıklanan araç, pazara sadece elektrikli motorla çıkarılmayacak. Araç için hibrit bir motor seçeneği de sunulacak.
Yeni CLA, yapılan açıklamaya göre yeni geliştirilen M252 kodlu 1.5 litrelik dört silindirli bir motorla da satılacak. İçten yanmalı versiyon, yeni geliştirilen ve “8F-eDCT” olarak adlandırılan sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman, şanzımana entegre 27 beygirlik elektrik motoru ve 1,3 kilovat saatlik lityum-iyon bataryadan güç alan bir invertöre sahip olacak. 188 beygirlik bu hibrit model başta sadece önden çekişli olarak sunulacak. Pazara daha sonra “4Matic” dört çeker versiyon da sunulacak.
Yeni Mercedes Modular Architecture (MMA) mimarisini temel alan yeni CLA, halen kaça satılacak belli olmuş değil.