2025 yılında satışa sunulacak tamamen elektrikli Mercedes-Benz CLA, oldukça iddialı bir teknik altyapı üzerine kuruluyor.
Yeni Mercedes-Benz CLA, kısa süre önce tamamen elektrikli versiyonuyla Porsche Taycan’a ait olan bir rekoru kırmasıyla ses getirmişti. Şirket aracın yeteneklerini kanıtlamak için bir CLA prototipini güney İtalya’daki Nardo test pistine götürdü ve burada 24 saatte 3.716 km yol kat ederek, Porsche tarafından 2019’da kırılan rekoru 291 km ile geçti. Testte Nardo’nun 12,5 km uzunluğundaki oval bölümü kullanıldı ve turda saatte ortalama 153 km/s hıza çıkan elektrikli CLA’nın 40 kez şarj edilmesi (her şarj yaklaşık 10 dakika sürmüş) gerekti. Yeni paylaşılan bilgilere göre 12kWh/100km gibi son derece yüksek bir verimlilik hedefiyle hazırlanan elektrikli CLA, şirket içinde geliştirilen yeni jenerasyon Electric Drive Unit 2.0 ile geliyor. Arka aksa yerleştirilen bu yeni motor ünitesi tek olarak 268 beygir güç üretiyor. Aracın aynı zamanda öne yerleştirilen 107 beygirlik ikinci elektrik motoruyla beraber “4Matic” dört tekerden çekiş sunan bir versiyonu da hazırlanıyor. İki vitesli bir şanzıman ile yüksek ve düşük hızlarda verimli sürüş sunacak elektrikli CLA, 800 volt teknolojisine ve 320 kW’a kadar DC hızlı şarj özelliğine de sahip. Araç uygun şartlar altında 10 dakikada 300 km menzil kazanabilecek.
Yeni açıklamalara göre soğuk havalarda daha fazla verim elde etmek adına elektrikli CLA’da kabini ısıtmak üzere motordan ve batarya paketinden ısı çekebilen bir ısı pompası da kullanılacak. Mercedes, CLA’nın farklı kimyalara sahip iki farklı batarya seçeneğiyle (85 kWh NMC ve 58kWh LFP), donatılacağını söylüyor. 85 kWh bataryalı model, şirketin kendi verilerine göre 750 km WLTP menziline sahip olacak. 210 km/s hıza ulaşabileceği açıklanan araç, pazara sadece elektrikli motorla çıkarılmayacak. Araç için hibrit bir motor seçeneği de sunulacak.
Yeni CLA, yapılan açıklamaya göre yeni geliştirilen M252 kodlu 1.5 litrelik dört silindirli bir motorla da satılacak. İçten yanmalı versiyon, yeni geliştirilen ve “8F-eDCT” olarak adlandırılan sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman, şanzımana entegre 27 beygirlik elektrik motoru ve 1,3 kilovat saatlik lityum-iyon bataryadan güç alan bir invertöre sahip olacak. 188 beygirlik bu hibrit model başta sadece önden çekişli olarak sunulacak. Pazara daha sonra “4Matic” dört çeker versiyon da sunulacak.
Yeni Mercedes Modular Architecture (MMA) mimarisini temel alan yeni CLA, henüz kaça satılacak belli olmuş değil. İddialı model 2025 yılında Türkiye’de de satılacak.