Elektrikli Nissan GT-R, katı hal batarya üzerine kurulabilir. Şirketin bu konuda gerçekten iddialı gelecek planları bulunuyor.
Geçtiğimiz aylarda bir açıklama yapan Nissan’ın ABD’deki üst düzey isimlerinden Ponz Pandikuthira, spor otomobil dünyasının en ikonik rozetleri arasında yer alan GT-R ve Z’nin geleceğe taşınacağını söylemişti. Bunun tam olarak nasıl ya da ne zaman olacağı henüz açıklanmıyor. Ancak firma elektrikli “GT-R” ve “Z” üzerinde çalışmalar yapıyor. Ponz Pandikuthira yaptığı açıklamada Nissan’ın yeni GT-R için elektrikli altyapının biraz daha iyi hale getirilmesini beklediğine işaret etmişti. Elektrikli Formula araçlarının yarıştığı Formula E’nin yeni nesil GT-R’ın altyapısı için bir test platformu olduğunu söyleyen Pandikuthira, yeni modelin gündelik kullanılabilen ancak istendiğinde piste çıkarılabilen bir araç olacağını dile getirmişti. Mevcut elektrikli spor araçların ağır olduğunu düşünen (bataryalar halen çok ağır) ve bu konuda da bir ilerleme bekleyen şirket, son iddialara göre elektrikli Nissan GT-R’ı katı hal bataryası üzerine kurmayı düşünüyor. Elektrikli GT-R’ın 1.000 kW’ın üzerinde güç sunacağı ve bunun için katı hal bataryayı temel alacak ilk model olacağı aktarılıyor. Şirket bu yeni nesil GT-R’ı 2028 yılından önce pazara sunması şimdilik beklenmiyor.
Eğer kaçırdıysanız geçtiğimiz aylarda yukarıda görebileceğiniz 2025 Nissan GT-R modeli görücüye çıkarılmıştı. R35 jenerasyonunun son üyesi olduğu iddia edilen araç, üzerinde geçmek adına mekanik olarak devasa yenilikler taşımıyor. Aracın sadece Premium Edition T-Spec ve Track Edition sürümlerinde daha önce Nismo Special Edition’a özel olan, yüksek hassasiyet ile ağırlık dengeli piston segmanları, biyel kolları ve krank milleri yer alıyor. 3.8-litrelik V6 motoruyla standart olarak halen 565 beygir güç getiren 2025 GT-R, Premium Edition sürümünde artık “Mavi Cennet” adı verilen mavi renkli iç döşeme ile alınabiliyor.
Kokpit alanında dikkat çekecek bir yenilik yer almayan ancak çoğu kişiye göre buna gerek de olmayan araç, istenirse yeşil ve daha geleneksel yapıda kırmızı / siyah döşemeyle de satın alınabiliyor. Satın alanlara haziran ayında teslim edilmeye başlanacak yeni GT-R, Japonya’da yaklaşık olarak 97 bin dolardan (¥14,443,000) başlıyor. 600 beygir güç sunan en üstteki GT-R Nismo Special Edition sürümü içinse yaklaşık 207 bin dolarlık (¥30,613,000) bir fiyat açıklanıyor.