Almanya merkezli tedarikçi ZF tarafından geliştirilen ısıtmalı emniyet kemeri, elektrikli otomobil kokpitinde tamamlayıcı bir eleman olabilir.
Elektrikli otomobil modelleri küresel çapta sayısını artırırken, beraberinde getirdiği şarj ağı ekosistemi de gelişmeye devam ediyor. Günümüz şartlarında ise istasyonların sayısı hala yeterli sayıda ve altyapı genişliğinde değil. Durumun bu senaryoda devam etmesi, elektrikli araç almak isteyenler için “menzil anksiyetesi” gibi bir terimi de beraberinde getiriyor. Özellikle kış şartlarında bataryaların daha hızlı tükenmesi ve iklimlendirme elemanlarının menzile olan negatif etkisi de elektrikli otomobil deneyiminin günümüzdeki kaçınılmaz deneyimleri arasında. Isı pompalarının standart olarak sunulmasının yanında ısıtmalı koltuk ve direksiyon gibi donanımlarla bu handikapı minimuma çekmeye çalışan üreticiler için ZF‘ten ilginç bir çalışmanın duyurusu gerçekleştirildi. Almanya merkezli tedarikçi, ısıtmalı emniyet kemeri tasarımıyla menzile olan negatif etkiyi azaltmaya alternatif olmak istiyor.
Çalışmalarla ilgili ilk detayları paylaşan ZF, ısıtmalı emniyet kemeri kullanımıyla birlikte elektrikli araçların menzilinde yüzde 15’e kadar iyileşme sağlanabileneceğini vurguluyor. Geliştirilen özel sistemle 36 ile 40 derece aralığında sıcaklık yayabilen kemer, ısıtmalı koltuk ve direksiyon ile kombin edildiğinde kullanıcıların iklimlendirme ihtiyacını minimuma indirmeye yardımcı olacak. ZF ekibi, geliştirilen kemer sisteminde özel bir tekstil işleme yönteminin kullanıldığının da altını çiziyor. Tasarım olarak bakıldığında geleneksel kemerler ile birebir aynı olan yapıda, ısıtma iletkenleri, emniyet kemerinin yapısına entegre ediliyor. Sistemin bildiğimiz kemerler ile aynı şekilde kullanılabilir olması da kullanmak isteyen markalar için herhangi bir ek prosedür veya tasarım gereksinimi de getirmiyor. ZF’e göre ısıtmalı emniyet kemeri, koruma açısından da geleneksel emsallerinden hiçbir şekilde farklı seviyede olmayacak.