TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, geleceğin merkezinde yer alan elektrikli otomobil dünyasıyla birlikte servis sektörünün karşılaşabileceği sıkıntılarla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
1800’lü yılların son dönemlerinde insanlık tarihine giren otomobil kavramı, son 5 yıllık süreçte inanılmaz bir dönüşüm içerisinde. Elektrik gücünün merkezinde şekillenen bu yeni ekosistem, pek çok kişi için tarihte eşi benzeri görülmemiş bir örnek niteliği taşıyor. Fabrikaların, üretim bantlarının ve uzamında araçların bizzat kendisinin dönüştüğü bu süreç, satış sonrası servis ve bakım gibi çok büyük bir endüstriyi de kaçınılmaz şekilde etkileyecek. Eğitimli ve nitelikli teknik personel sıkıntısının yaşandığı oto servislerinde, önümüzdeki yıllarda bu problemin derinleşeceği konusunda uyarılarda bulunan TOSEF Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı, elektrikli araçların gerçek anlamda hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiğinde, dönüşüme ayak uydurmayan servislerin ve sektör çalışanlarının büyük kayıplarla karşılaşacağına dikkat çekti.
Elektrikli araçlarla ilgili olarak birçok oto servisinin bilgi birikimine sahip olmadığını dile getiren TOSEF Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı, hazırdaki sektör çalışanlarının da dönüşüme ayak uydurmadığı takdirde işini kaybedeceğini vurguladı. Ara eleman açığı sebebiyle gün geçtikçe oto servislerinde çalışan eğitimli teknik personelin değer kazandığını ifade eden Ünaldı “Fakat zamanla egzoz, motor, mekanik ustaları kendilerini yeni nesil elektrikli araçlara uygun şekilde eğitim almazsa, elektrikli araçlar konusunda ihtisas sahibi olan çalışanlar ve servisler ön plana çıkacak. Bu araçların bakım aralıklarının uzun olması ise bir diğer problemi beraberinde getiriyor. Yine de elektronik arızalar, fren sistemi ve yürüyen aksam servis işlemi görmeye devam edecek.