Elektrikli otomobillerle birlikte servis ve bakım sektörü de değişiyor

14 Eylül 2021 14:42

TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, geleceğin merkezinde yer alan elektrikli otomobil dünyasıyla birlikte servis sektörünün karşılaşabileceği sıkıntılarla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

1800’lü yılların son dönemlerinde insanlık tarihine giren otomobil kavramı, son 5 yıllık süreçte inanılmaz bir dönüşüm içerisinde. Elektrik gücünün merkezinde şekillenen bu yeni ekosistem, pek çok kişi için tarihte eşi benzeri görülmemiş bir örnek niteliği taşıyor. Fabrikaların, üretim bantlarının ve uzamında araçların bizzat kendisinin dönüştüğü bu süreç, satış sonrası servis ve bakım gibi çok büyük bir endüstriyi de kaçınılmaz şekilde etkileyecek. Eğitimli ve nitelikli teknik personel sıkıntısının yaşandığı oto servislerinde, önümüzdeki yıllarda bu problemin derinleşeceği konusunda uyarılarda bulunan TOSEF Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı, elektrikli araçların gerçek anlamda hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiğinde, dönüşüme ayak uydurmayan servislerin ve sektör çalışanlarının büyük kayıplarla karşılaşacağına dikkat çekti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Servis ve bakım sektörü kısa sürede elektrikli otomobil konusunda uzmanlaşmalı

Elektrikli araçlarla ilgili olarak birçok oto servisinin bilgi birikimine sahip olmadığını dile getiren TOSEF Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı, hazırdaki sektör çalışanlarının da dönüşüme ayak uydurmadığı takdirde işini kaybedeceğini vurguladı. Ara eleman açığı sebebiyle gün geçtikçe oto servislerinde çalışan eğitimli teknik personelin değer kazandığını ifade eden Ünaldı “Fakat zamanla egzoz, motor, mekanik ustaları kendilerini yeni nesil elektrikli araçlara uygun şekilde eğitim almazsa, elektrikli araçlar konusunda ihtisas sahibi olan çalışanlar ve servisler ön plana çıkacak. Bu araçların bakım aralıklarının uzun olması ise bir diğer problemi beraberinde getiriyor. Yine de elektronik arızalar, fren sistemi ve yürüyen aksam servis işlemi görmeye devam edecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bugün kullandığımız araçlarda kullanılan 12 Voltluk akü, 350 Volta ulaşan elektrikli araç pilleri yanında hiçbir şey. Yüksek voltaj ölümcül bir risk ve servislerin en ufak bir fren balatası değişiminde dahi pil bağlantısını kesmesi gerekiyor.” şeklinde konuşurken “Bunun da tek yolu ciddi güvenlik eğitimlerinden ve doğru ekipmanlardan geçiyor.” ifadelerine yer verdi. Oto servislerinde hizmet yeterliliği, uygun ekipman ve eğitimli teknik personel aracılığıyla sağlanabilirken, ülkemizde TSE belgeli sadece 1140 adet özel otomobil servisi bulunması da altı çizilmesi gereken noktalar arasında.

İlgili video

Mustang Mach E

Paylaş