Elektrikli pickup ve SUV üretime hazır; işte Bollinger B1 ve B2
Piyasaya çok iddialı bir giriş yaparak prototipleriyle büyük ilgi toplayan Bollinger B1 ve B2, netleşen seri üretim versiyonlarıyla karşımızda.
Amerika’nın Michigan eyaletinde macerasına devam eden Bollinger, elektrikli SUV pazarına ilk giren isimlerden birisi oldu. İlk modeli B1‘i Temmuz 2017’de karşımıza çıkaran marka, aradan geçen 1 yıllık zamanın ardından Ekim 2018’de bu kez elektrikli bir pickup modeliyle karşımıza çıkmıştı. O dönem LOG okuyucularının da büyük ilgisini toplayan B1 ve B2 isimli bu iki araç bugün düzenlenen etlinlikle birlikte seri üretime hazır versiyonlarıyla karşımıza çıkıyor. Yaklaşık 4 yıllık geliştirme sürecinin ardından artık tamamıyla rekabete hazır durumda olan araçlar özellikle klasik Land Rover ve Jeep’i andıran tasarım karakterleriyle kullanıcıları mest edecek gibi görünüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bollinger B1 ve B2 modellerinin resmileşen teknik özellikleri
Günümüzde pek çok üretinin büyük beğeni toplayan konsept veya prototip modeller ürettiğine şahit oluyoruz. Buradaki asıl kayıpsa bu göz alıcı modellerin seri üretime taşınırken bizi etkileyen karakterlerinin pek çoğundan ödün verilmesi. Kısa süre önce seri üretim versiyonuyla karşımıza çıkan Taycan özelinde bakıldığında, seri üretimde konsepte büyük oranda sadık kalan Porsche’nin aldığı olumlu geri dönüşlere hepimiz şahit olduk. Benzer bir durum da bugün Bollinger B1 ve B2 için de geçerli. Üretim bandına neredeyse prototipleri olduğu gibi aktaran şirketin bu anlamda elini güçlü tutacağına hiç şüphe yok.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tabiki işler sadece tasarım karakterinden ibaret de değil. Araçların resmileşen teknik özelliklerinin en az tasarımı kadar sizi etkileyeceğine olan inancımızın tam olduğunu özellikle belirtmek istiyoruz. Tüm modellerde iki adet elektrik motorundan faydalanan Bollinger, ortaya 614 beygir güç ve 905 Nm tork gibi oldukça iddialı değer birlikteliğini çıkartmayı başarmış. 0’dan 100′ hızlanmalarını yaklaşık 4,5 saniyede tamamlayabilen modellerin erişebileceği maksimum sürat değeriyse 160 km/s olarak teknik tabloya yansıyor. Şanzıman ayağında iki kademeli bir üniteyle yola çıkacak olna modellerin yükseklik ayarlanabilir yapıda olması da bir hayli önemli. Bu alanda standart olarak 38 santimetrelik değere sahip olan B1 ve B2, ihtiyaç duyulduğunda 50 santimetreye kadar yukarı taşınabiliyor. 2.300 kilograma kadar yükleme ve 3.400 kilograma kadar çekiş desteği sunan her iki modelin önümüzdeki süreçte renk ve donanım konusunda daha da detaylanmasını bekliyoruz.