Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan CEO Luca De Meo, Renault 5 projesinin seri üretime taşınma sürecindeki temel kriterleri açıkla ifade etti.
2020’yi pandeminin de etkisiyle bir hayli zorlu şekilde geride bırakan Renault, ocak ayı itibarıyla duyurduğu gelecek planlamalarında çok net mesajlar verdi. Satış adetlerinde yükseklere çıkabilecek modellerin merkez konuma alındığı yakın vade planlamaları içerisinde, markanın dönemlerinde damga vurmuş klasiklerin de elektrikli dönüşü de var. Bunun ilk somut örneğini Renault 5 projesi üzerinden göreceğiz. Prototip dinamikler üzerinden tanıtımı gerçekleştirilen projeyi 5 yıl içerisinde pazara sunacak olan Fransız üretici, aracın ulaşılabilir fiyat aralığında olmasına da öncelik veriyor. Süreçle ilgili yeni açıklamalar CEO Luca De Meo’dan geldi.
Honda E başta olmak üzere kompakt elektrik sınıfında şimdiden ciddi bir rakip yelpazesinin karşısına çıkacak olan elektrikli R5’in satış süreci için 2023 yılı işaret ediliyor. Aracın seri üretime taşınma aşamasında işlevsel özelliklere odaklanılacağını ifade eden Luca De Meo, “erişilebilirlik” ilkesinin özellikle altını çizdi. Auto Express’e konuşan Meo; “Bu projeyi Renault markasının da önüne geçebilecek daha kapsamlı bir noktada değerlendiriyoruz. Projenin misyonu Avrupa’da elektrik teknolojisini erişilebilir kılmak ve bunu şu anda 20.000 – 30.000 € aralığında gidiyor. Para kazanmak elbette önemli ama fiyat konusunda rekabetçi olmak şart.” diyerek R5 projesinin sınıfının en uygun araçlarından birisi olması adına çalıştıklarını ifade etti. Açıklamalarla birlikte aracın 20.000 euronun altında fiyat etiketine sahip olma senaryosu da ciddi şekilde konuşuluyor. Aracın seri üretime taşınma konusunda prototip çizgilere büyük oranda sadık kalınacağını da net şekilde ifade den Meo, bunu başarının en büyük etmenlerinden birisi olarak gördüğünü ifade etti.