Otomobil dünyasına SU7 adını verdiği tamamen elektrikli modeliyle giriş yapan Çinli teknoloji devi, daha sonra Xiaomi YU7 ile karşımıza çıkmıştı.
İlk bakışta, V12 motorlu Ferrari Purosangue’yi akla getiren Xiaomi YU7, yapılan açıklamaya göre 2025’in ortasında yollara çıkacak. Tesla Model Y’nin rakiplerinden biri olacak araç, tasarım açısından oldukça sportif bir çizgiye sahip. Temelde sedan model SU7’nin büyütülmüş bir versiyonu olan YU7, bugün yine bazı yeni teknik detaylarla gündeme geldi. Resmî Çin kaynaklarından gelen bilgilere göre, aracın dört çeker versiyonunda 220 kW ve 288 kW güçlerinde iki farklı elektrik motoru bir araya getirilecek. Bu versiyon toplamda 508 kW (yaklaşık 691 beygir) güç sunacak. Aracın ayrıca 130 kW ve 235 kW gücünde elektrik motorlarının kullanıldığı bir dört çeker versiyonu daha olacak. Modelin en alt seviyedeki tek motorlu versiyonu ise 235 kW güç sunacak. Xiaomi YU7, farklı batarya kapasiteleriyle satılacak ve en üstteki 101,7 kWh NMC batarya paketiyle maksimum 770 km menzil elde edilebilecek. Tek motorlu versiyon için “LFP” batarya seçeneği sunacağı da belirtilen Xiaomi, iddialı aracı ilk aşamada yalnızca Çin’de satışa çıkaracak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu modelden önce Xiaomi SU7 Ultra dikkat çekmişti. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor kırıldığı da duyurulmuştu. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor.
Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, bir ticari versiyona da sahip. Elbette normal SU7’den çok daha sportif bir tasarıma sahip olan SU7 Ultra, yüksek aerodinamik performans için karbon fiberden üretilen büyük bir rüzgarlığa ve özel tasarım tamponlara sahip. 285 kg’lık yere basma kuvveti ürettiği aktarılan tamamen elektrikli araç, üç farklı elektrik motoru üzerinden tam 1.548 PS güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede çıkabilen SU7 Ultra, 200 km/s hıza 5,86 saniyede ulaşıyor ve en üstte 350 km/s hızı görebiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra’nın Nürburgring’in en hızlı dört kapılı üretim otomobili olmasını istiyor. Yüksek performanslı karbon seramik frenler (önde 6, arkada dört pistonlu) ve pist sürüşlerine özel Bilstein EVO 1 süspansiyon sistemiyle donatılan araçta özel bir “pist modu” da bulunuyor.