“Elektrikli Volkswagen Passat” için isim bilinmezliği, ilk teknik verilerle birlikte açıklandı

04 Ocak 2023 13:53

Volkswagen Passat için geleceği temsil eden “ID.7” CES 2023 kapsamında kamuflajlı olarak sahneye çıkarıldı.

Volkswagen’in “ID” rozeti altında şekillendirdiği elektrikli otomobil ailesi henüz Türkiye’ye giriş yapmış değil. Avrupa ve özellikle Uzak Doğu pazarında ise geride bıraktığımız birkaç yılda çok geniş bir yelpazenin yaratıldığına adım adım şahit olduk. 2023 içerisinde ilk olarak ID.4 ile Türkiye’de başlayacak olan bu maceranın getirisi olduğu kadar götürüleri de kaçınılmazdı. Diğer üreticilerde de gördüğümüz ikonik modellerin üretime vedaları, bu cephede Passat’ı da vurdu. Volkswagen Passat için atılan üretime veda hazırlıklarında sedan gövde tipinden başlayan somut adımların tamamlayıcı elemanı bir süredir “ID. Aero” konsepti olarak önümüzde duruyordu. CES 2023’ün kapılarını açmasıyla birlikte “elektrikli Passat” olarak görebileceğimiz bu otomobilin seri üretime “ID.7” adıyla taşınacağı açıklandı. Bu duyuru içerisinde bazı önemli teknik detaylar da resmi olarak masada.

Volkswagen Passat, ID.7 olarak yola devam ediyor

ID.7 için bugün paylaşılan resmi verilerden önce ilk olarak geçtiğimiz haziran ayında lanse edilen ID. Aero üzerineki nitelikleri hatırlamakta fayda var. Otomobilde 0,23 cd gibi başarılı bir sürtünme katsayısının olması akıllarımızda kalan ilk önemli detaylar arasındaydı. Menzil odağında verimliliğe de önemli katkı sağlayan bu karakterle birlikte konseptin 620 kilometreyi bulan menzile ulaşabileceği paylaşılmıştı. Bugün karşımızda yoğun kamuflajla duran ID.7 cephesinde ise menzil tarafındaki beklentilerin 700 kilometreye çıkarılmış olması kesinlikle kayda değer. Batarya paketi tarafında ise 77 kWh’lik maksimum kapasite üzerindeki beklentiler kayıpsız şekilde devam ediyor. Modelin normal versiyonlarda tek elektrik motorlu, GTX paketinde ise çift elektrik motoruyla sunulması da planlamalar arasında.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ebatlar Passat’a göre hissedilir oranda ileride

ID.7 için masada görünen önemli rakamsal verilerden birisi de ebat tarafında. MEB platformu üzerine inşa edilecek olan modelin seri üretime taşındığında; 4.940 uzunluk, 1.859 milimetre genişlik, 1.529 milimetre yükseklik ve 2.969 milimetre aks mesafesi değerlerine sahip olacağı açıklandı. Bu da Passat’ın bildiğimiz dinamiklerinden uzunluk ve aks mesafesi tarafında önemli oranda iyileşmenin geleceği anlamına geliyor. ID.7 için iç yaşam alanında radikal fark hissedeceğimizi de söyleyebiliriz. Model doğrudan rakibi olacak Hyundai Ioniq 6’dan da ebatsal olarak ileride konumlanıyor. Kokpit tarafından paylaşılan görsellerde, ID.7’nin konsolunda 15 inçlik multimedya panel de seri üretime yansıyacak elemanlar arasında öne çıkacak. Bu yıl içerisinde seri üretime hazır şekilde tüm detaylarıyla tekrar karşımıza çıkarılacak olan Volkswagen ID.7, markanın Almanya’daki Emden tesislerinde üretilecek. Aracın 2024 yılında Türkiye listelerine girmesi planlanıyor.

İlgili video
Ioniq 6

Paylaş