İçerisinde mavi onay rozeti yer alan Twitter Blue aboneliği, Apple vergisi ile beraber dün gece yeniden satışa açıldı.
Twitter Blue aboneliği, kaçıranlar için Apple’ın yüzde 30 komisyon kesintisi nedeniyle iOS cihazlardan aylık 11 dolara, şirketin internet sitesinden ise aylık 8 dolara satın alınabilir hale geldi. Aboneliği alanlar artık bir hesap incelemesi sonrasında verilecek mavi onay rozetine ek olarak yakında daha az reklam görecek, platformda daha çok öne çıkacak ve daha uzun video paylaşabilecek. Abone olanlar şu an Tweet düzenleme imkanına kavuşuyor, okuyucu modunu kullanabiliyor ve platforma 1080P video yükleyebiliyor.
Buradaki “daha az reklam görecek” detayının arkasında spesifik olarak yarı yarıya daha az reklam gösterimi yer alıyor. Ancak bunu da istemeyenler, Twitter’daki reklamları tamamen ortadan kaldırmak isteyen kullanıcılar bulunuyor. Bu konuda bir açıklama yapan şirket CEO’su Elon Musk, 2023’te reklamları tamamen ortadan kaldıracak daha pahalı bir Blue paketinin geleceğini açıkladı. Bu üst seviye pakette başka imkanların olması da bekleniyor ancak Musk henüz bu konuda bir bilgi vermiyor.
Bu arada firma “Şirketler için Twitter Blue” paketi ile de karşımızda yer alıyor. Bu paket kapsamında şirketler mavi değil altın / sarı onay rozeti alıyor. Kurumsal hesaplara ise artık gri renkli onay rozeti veriliyor.
Basic Blue will have half the number of ads. We will offer a higher tier with no ads next year.
— Elon Musk (@elonmusk) December 13, 2022
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Blue, maalesef halen sadece ABD, Kanada, Avustralya, İngiltere ve Yeni Zelanda‘da kullanıma sunuluyor. Twitter, Blue aboneliğinin daha sonra diğer ülkelere de geleceğini belirtiyor ancak bu ülkelerin hangisi olacağı ya da hangi ülkelerin seçildiği konusunda bilgi vermiyor. Elon Musk, daha önce yaptığı bir açıklama kapsamında Blue aboneliğinin fiyatı için “ülkelere özel yerel fiyatlandırma yapılacak” demişti.
Twitter Blue yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası