Elon Musk tarafından kurulan şirketlerden The Boring Company, büyük gelecek vadeden “Hyperloop” için tam boyutlu test dönemi paylaştı.
Kaçıranlar için Elon Musk, geçtiğimiz yıllarda kurduğu şirketi The Boring Company ile günümüzün en büyük problemlerinden olan trafik karmaşasına çözüm bulmak için uzun zamandır çalışıyor. Bu amacını yoğun trafikte kalmaktan bıktığı için yapan CEO, bu şirketi ile gündeme en son alınana büyük yatırım ile gelmişti. Şirket son yatırım turunda tam 675 milyon dolardan fazla para topladı ve değerini 5,6 milyar doların üstüne taşıdı. Yapılan açıklamaya göre şirket bu yatırımı daha fazla tünel makinesi satın almak ve daha fazla tünel kazmak için kullanacak. Ortaya çıktığı kadarıyla firmanın gelecek planları arasında Hyperloop sistemi de yer alıyor. Elde edilen gelir, firmanın gelecek planlarına ciddi bir destek sağlıyor.
Elon Musk’ın fikir babalığını yaptığı Hyperloop sistemi yıllardır ses getiriyor. Temel olarak özel geliştirilen bir tüpün içerisinde aşırı yüksek hızda seyreden yeni nesil tren sistemi şeklinde tanımlanan Hyperloop, elektrikli ulaşımı temele alıyor. İşte bu sistem için güncel bir duyuru yapan The Boring Company, tam boyutlu versiyonlar ile beraber testlerin yıl sonunda başlayacağını duyurdu. Firma bunun haricinde süreç hakkında yeni bir bilgi vermedi.
Musk’ın açıklamasına göre Hyperloop temelinde kurulacak sistemdeki trenler, tam 1.100 km/s hıza çıkabilecek. 3.200 km altındaki mesafeler için en hızlı ulaşım sisteminin temeli olacak denilen altyapı, kapalı tüneller içerisinde düşük basınçlı bir ortam oluşturulmasını temel alıyor ve böylelikle yüksek verimle yol alınabiliyor.
Hyperloop için tünellerin yerin altında olmasına da gerek bulunmuyor. Yani The Boring Company isterse tünelleri / hatları kara üstüne de kurabilir, bu şekilde büyük bir kurulum tasarrufu elde edilebilir. Bu arada Hyperloop üzerinde sadece The Boring Company çalışmıyor. Alanda Virgin gibi başka firmalar da aktif olarak geliştirmeler yapıyor. Bu altyapı sadece yolcu değil, kargo taşımak için de düşünülüyor.