Geçtiğimiz hafta teknoloji devi Apple ve IBM gibi dev firmalar Elon Musk’ın sahibi olduğu X’e reklam vermeyi durdurmuştu.
Dünyanın en önemli teknoloji firmalarından olan ABD merkezli Apple ve IBM, başka bazı şirketlerle birlikte Elon Musk’ın antisemitik bir paylaşıma yanıt vermesinin ve bunu “asıl gerçek” olarak nitelendirmesinin ardından X’e reklam vermeyi tamamen durdurdu. Bu konuda geçtiğimiz günlerde bir yazı paylaşan X CEO’su Linda Yaccarino, Apple ve diğer şirketlerin yanıltıcı ve manipüle edilmiş bir makale nedeniyle reklamları kalıcı değil geçici olarak durdurduğunu söylemişti. Reklamların durdurulmasına neden olan konularda yasal bir mücadele başlatan Musk ve Yaccarino, bu konuda en son The New York Times’ın bir haberiyle gündeme gelmişti. Çünkü son gelişmeler sonrasında 100’den fazla şirketin X’e reklam vermeyi durdurduğu ve bunun 75 milyon dolarlık bir kayıp anlamına geleceği aktarılmıştı. Eğer aralarında Airbnb, Netflix, Microsoft ve Ubisoft gibi şirketlerin olduğu reklam verenler geri gelmezse, şirketin reklam gelir kaybı tahminlerden daha çok artabilir denilmişti.
Bugün ise bu konuda Elon Musk’ın inanılmaz çıkışı ses getirdi. The New York Times tarafından düzenlenen etkinliğe katılan Musk, yukarıdaki konuda sorulan sorulara hiç beklenmedik şekilde, “Bir şirket bana reklamla şantaj yapmaya mı çalışacak? Bana parayla şantaj mı yapacak? Gitsin kendisini becersin…” dedi. Şirketlere, “Umarım reklam vermeyi durdurdular. Reklamları kesin. ” dahi diyen Musk, burada reklam kesenlerden olan Disney CEO’suna da bir gönderme yapmayı eksik etmedi. Elon Musk bu açıklamalarının üstüne, “Bu reklam boykotunun yapacağı şey şirketi öldürmek olacak. Tüm dünya bu reklamcıların şirketi öldürdüğünü bilecek ve biz de bunu ayrıntılı bir şekilde belgeleyeceğiz” açıklamasını da yaptı.
Geçtiğimiz haftalarda Media Matters tarafından yayınlanan bir rapora göre bazı şirketler X’teki reklamlarının aşırı sağcı komplo teorileri ve antisemitik içerikli paylaşımlarla birlikte gösterilmesinden de çok rahatsız oluyor. Satın aldıktan sonra attığı adımlarla çok ciddi sayıda reklam vereni kaybeden ancak daha sonra bu durumu toparlayan Elon Musk ve Linda Yaccarino, yukarıda bahsettiğimiz yasal adımı direkt olarak Media Matters’a karşı büyük bir dava açarak hayata geçiriyor.