Elon Musk’a Twitter özelinde hem iyi hem kötü haberler geldi. Bu haberlerin arkasında reklamlar yer alıyor.
Twitter’ı tam 44 milyar dolara satın alan Elon Musk, haklı olarak platform üzerinden para kazanmak istiyor. Ancak Musk’ın Twitter’ı aldıktan sonraki ilk adımları, reklam konusunda platform için hiç iyi olmadı. The Information tarafından paylaşılan habere göre Elon Musk’ın Twitter’ı devralmasından bu yana 500’den fazla reklam veren platform üzerindeki harcamalarını durdurdu. Bu kötü haberdi. İyi haber ise reklam konusunda yeni anlaşmaların yolda olması. Elon Musk’ın da paylaştığı Axios haberine göre Twitter, bu yılın ilk yarısında çok sayıda haber kuruluşu, medya şirketi ve spor ligiyle içerik sponsorluğu anlaşmaları yapmayı planlıyor. Kaynağa göre bu yıl NFL, NBA, NHL, MLB, NASCAR ve PGA Tour gibi büyük spor ligleri, normal sezon maçları ve önemli etkinlikler için Twitter’la içerik anlaşmaları yapacak. Aynı zamanda birçok büyük medya ve haber şirketi de Twitter’la reklam anlaşması yapmak için planlar yapıyor.
Musk, Twitter’ı aldıktan sonra mantıklı bir yönetim benimseme yolunu seçseydi, platform maddi olarak daha önce hiç olmadığı kadar iyi bir konuma ulaşabilirdi. Başta kasıtlı olarak kaosu seçen Musk, bu konudaki hatasını anladı ve artık Twitter konusunda daha sessiz bir yönetim uyguluyor. Bunun geri dönüşü ise elbette çok daha iyi oluyor. Net olarak görüldüğü üzere alternatifi olmayan bir yer olan Twitter üzerinden para kazanmak adına “Blue” paketi satışlarına da güveniliyor. Hatta artık içerisinde mavi onay rozeti olan Blue paketi yıllık olarak da alınabiliyor.