Beklenen seviyenin hatırı sayılır oranda altında kalan ikinci el otomobil pazarının olağan tablosu için yaz dönemi hayati önem arz edecek.
Koronavirüs tablosunun her geçen gün daha kötüye gittiği son birkaç aylık süreçle birlikte kaçınılmaz ek önlemler kendisini göstermeye başladı. Bu sürecin son adımı da içerisinde bulunduğumuz tam kapanmayla birlikte yaşanıyor. Yeni yılla birlikte artışın beklendiği ikinci el otomobil pazarı da, salgın tablosundaki bu negatif gelişmelerden fazlasıyla etkilenmiş durumda. Yaklaşık 6 aydır hafta içi ve hafta sonu kısıtlamaları sebebiyle tarihinin en kötü performanslarından birisini gösteren ikinci el araç sektörü gözünü bayram sonrasına çevirdi. Sektörün temsilcilerinden Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş son 6 aylık süreçle birlikte önümüzdeki günlerde bizi bekleyen tabloyla ilgili açıklamalarda bulundu.
ikinci el otomobil pazarı beklentilerin yarı yarıya altında seyretti
Satış bazında yılın ilk çeyreğinin tüm beklentilerin altında kaldığının altını çizen Karakaş; “Yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte, bayram sonrasında ertelenen taleple birlikte ikinci el araç pazarında toparlanma öngörüyoruz. Ancak nöbetçi noter ve banka uygulaması devam etse de sokağa çıkma kısıtlamasında otomobil satmak imkansız. İkinci el araç ticaretinin tamamen durmaması adına online satışlara müsaade edilmesi, online iletişim sistemiyle otomobillerin alıcıların adresine teslim edilebilmesi taleplerimizin başında geliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ocak, Şubat ve Mart ayları, 1 milyonun üzerinde bir rakamla kapandı ki sektörün beklentisi her çeyrekte ortalama 2 milyon seviyesindedir. Sektör temsilcileri tarafından 2021 yılının yüzde 5 büyümeyle, 8,5 milyonluk bir rakamla tamamlanması öngörülüyordu. Tam kapanmanın ardından kısıtlamalar kademeli olarak tamamen kaldırılırsa, otomotiv sektörü tekrar ayağa kalkacaktır. Tam kapanmayla birlikte devlet yetkililerimizden en önemli beklentimiz, aşılama sürecinin hızlandırılması olacaktır. Zira hafta sonu, otomotiv sektörü için kritik bir önem taşıyor, tüketicilerin yüzde 75’i halen fiziki olarak araçları bayilerde inceleyip satın almayı tercih ediyor. Türkiye’de otomobil almak, özel bir aktivite ve tutku olarak görüldüğünden halen dijitalleşme sürecinde alınacak çok yol var.” diyerek beklentiler için yaz aylarının verimli geçmesi zorunluluğunu da vurguladı.