Enerjisa Enerji, şarj istasyonları satışı ve sarj istasyonu ağı kurulumu alanında faaliyet gösteren Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri A.Ş. hisselerinin büyük çoğunluğunu satın aldı.
Otomotiv endüstrisinde devrim yaratan elektrikli otomobil satışları dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla artıyor. Elektrikli araçların gelişimine paralel olarak şarj istasyonlarına olan ihtiyaç da artıyor. Artan “şarj” ihtiyacını fark eden Enerjisa Enerji, Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri A.Ş.’nin (Eşarj) hisselerinin büyük çoğunluğunu satın alarak şirketin hakim hissedarı oldu.
Elektrikli araç şarj istasyonları artacak
Türkiye’de 2008 yılında faaliyete geçen Eşarj, şarj istasyonları satışı ve sarj istasyonu ağı kurulumu alanında faaliyet gösteriyor. Eşarj’ın bugün itibariyle Türkiye’de 80 şarj istasyonu ve 1.000 müşterisi bulunuyor. Büyük bir hızla gelişen elektrikli araçlar sektörüne yönelik ulusal istasyon ağı ve işletim sistemlerinde lider konuma sahip olan Eşarj, şarj ünitelerinden oluşan ulusal istasyon ağı ve hizmet modelini güçlendirerek Türkiye’nin her noktasında şarj çözümleri sunmayı hedefliyor.
Eşarj’ın yeni gelişen bir alanda müşterilerine sunduğu inovatif iş modeli ile Enerjisa’nın enerji sektöründeki bilgi, deneyim ve gücünü birleştirdiklerine dikkat çeken Enerjisa Enerji CEO’su Kıvanç Zaimler şu sözleri sarf etti:
“Çevre dostu elektrikli araçların yaygınlaşması Türkiye açısından çok önemli. Elektrikli araçların yaygınlaşması ve bu sektörün gelişimi için de ülke genelinde yaygın şarj istasyonu ağına büyük ihtiyaç var. Enerjisa olarak büyüme politikalarımızı her zaman sürdürülebilir ve çevre dostu ürün ve hizmetlerle güçlendirmeyi hedefledik. Bununla birlikte elektrik endüstrisinin her alanında müşterilerimize hizmet sunmak ve onlara böyle yenilikçi çözümler üretmeyi de hedeflerimiz arasına ekledik. Eşarj’ın satın alınması da enerji sektörüne bakışımızın somut bir göstergesidir. Eşarj’ın inovatif iş modeli ile Enerjisa’nın bilgi ve deneyimini birleştirerek Türkiye’nin çevik ve yenilikçi enerji şirketi olarak insanımızın hayatına dokunan çözümler üreterek yolumuza devam edeceğiz”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İlginizi çekebilir
600 kilometrelik menziliyle BMW’nin geleceği sahne aldı: iVision Dynamics Concept