Operasyonel araç kiralama şirketi Escar, paylaşımlı saatlik kiralama işine yerli üretim mikro mobilite araçlarıyla gireceğini duyurdu.
Ekonomim’de yer alan habere göre Escar, teknoloji şirketi Kontrolmatik ortaklığında kurulacak fabrikada iki kişilik yüzde yüz elektrikli araçlar üretecek. Mint Elektrikli Araç Teknolojileri AŞ altında üretileceği aktarılan araçlar, saatlik araç paylaşım ekosistemine sunulacak ve kurumsal şirketler de odak noktada olacak. Tik Tak ve Moov’a rakip olmak istenen proje hakkında EKONOMİ gazetesine özel açıklamalarda bulunan Escar Genel Müdürü Nora Karakaş, fabrikanın yerinin henüz tam olarak netleşmediğini ancak lojistik olarak avantaj sağlamak için Çorlu gibi İstanbul’a yakın bir lokasyonda üretim yapmayı planladıklarını söyledi. Böyle bir plan bulunuyor çünkü bu araçların öncelikli olarak İstanbul’da kullanılması hedefleniyor. Ana hedef ise aktarıldığı kadarıyla uzun vadeli olarak tüm Türkiye. Karakaş, İstanbul’daki ihtiyacı karşılamak için en az 5 bin araca ihtiyaç olduğuna dikkat çekiyor ve üretimin yaz sonunda başlaması planlanıyor.
Nora Karakaş, dijitalleşen dünyada araç paylaşım platformlarının da hızla büyüdüğüne vurgu yaparak, “Son zamanlarda hızla artan paylaşımlı araç platformlarına talep oldukça yoğun. Özellikle İstanbul’da yaşanan taksi ve ulaşım krizine biraz olsun yeni bir soluk getirdi diyebiliriz. Ayrıca son zamanlarda hayatımıza giren ve oldukça hızlı yaygınlaşan elektrikli araçlara da yoğun bir talep var” dedi. Bu alanda Moov ve Tik Tak gibi paylaşımlı araç şirketlerinden filonun tamamen elektrikli araçlardan oluşmasıyla ayrışacaklarını söyledi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yapılan açıklamalara göre bahsi geçen araçların bataryasını Kontrolmatik üretecek. Araçta çift batarya sistemi olacak. Bir batarya bittiğinde diğeri ile yedekleme yapılabilecek. Aynı zamanda kullanılacak yazılımı da Kontrolmatik geliştirecek. Karakaş, “Kontrolmatik teknolojiyi, biz de hem otomotiv kısmını hem saha operasyon kısmını çok iyi biliyoruz. Dolayısıyla bu iki gücü bir araya getirip kuvvetli olan kaslarımızı birleştirerek iyi bir yatırım yapmaya çalıştık. Y ve Z kuşağının yüzde 60’ının aracı sadece ulaşım aracı olarak kabul ettiği bu ortamda, yani bizim bildiğimiz geleneksel, konforlu, bagajı da olsun seçeneklerini göz ardı edip, ben kullandığım kadarını ödeyeyim diyen bir mantık oluşmuş durumda. Burada da mikro mobilite araçlar devreye giriyor” diyor.
Aktarıldığı kadarıyla üretilecek elektrikli araçlar normal bir aracın yaklaşık 3’te 1’i boyutunda olacak. İki kişilik araçta sadece kabin bagajı boyunda bir kutu bulunacak. Bu araçla park ve trafik sorununun ortadan kaldırılması hedefleniyor ve araçların otoyola çıkabileceği ve köprülerden geçebileceği aktarılıyor. Escar ve Kontrolmatik, üretime başlamadan önce Avrupa’dan getirecekleri yaklaşık 500 araçla sistemi test edeceğini de belirtiyor. Nora Karakaş, Mayıs 2023’ten itibaren sistemin altyapısının hazır olacağını söyledi.
Orta vadede araçların perakende müşterisine açılmasına da sıcak bakılıyor. Nora Karakaş, “Kurumsalda bir gücümüz var bunu da değerlendirmek istiyoruz. Bu müşterilerimizden de yoğun bir ilgi göreceğimizi düşünüyoruz. Microsoft dört gözle bu araçları bekliyor. Şirketler, havuz araçlarını bizim araçlarımızla değiştirerek hem maliyet avantajı sağlayabilir hem de karbon salımını azaltabilirler” diye konuştu.
Not: Ana görsel temsilidir.