Eski Ford mühendisinden masalsı proje; her silindire bir adet turbo!
Birbirinden değerli ve köklü markalarda baş mühendislik yapmış iki ismin meydana getirdiği proje gelenekleri değiştirme potansiyelini barındırıyor. Fantastik bir turbo motor planı…
İçten yanmalı motorlar üzerinde bitiş senaryolarının konuşulduğu günümüzde bazı üreticiler benzinli versiyonları daha verimli hale getirmek için uğraşıyor. Önümüzdeki on beş yıl içerisinde dizel motorlar için yasak ve ciddi yaptırımların başlayacak olması da buna etken. Düşük hacim-turbo besleme modasının git gide daha da çoğaldığı benzinli motorlar içinse karşımıza çılgın bir projenin izleri çıktı. Eski Ford mühendisi Jim Clarke tarafından projelendirilmesi yapılan bu motor kelimenin tam anlamıyla fantastik bir plan üzerine kurulu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Turbo motor lagı tarih olabilir
Projenin detaylarına geçmeden evvel yaratıcı ekibiyle ilgili ufak bilgileri sizlerle paylaşalım. İşin başındaki isim Jim Clark, Ford’un V8 ve Duratec V6 motorlarının geliştirilmesinde sorumlu isim olarak karşımıza çıkıyor. Clark’ın bu projedeki en büyük yardımcısıysa daha önceden Navistar ve Kohler’de motor baş mühendisi olarak görev yapan Dick Fotsch. Yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmak adına tasarlanan projeyse bir motorun her silindiri için iki gaz kelebeği ve tek bir turboşarj kullanma üzerine kurulu. Projelerinin, geleneksel yapılara oranla tork iletiminin çok daha seri şekilde yapılabileceğini söyleyen Clarke, turbo lagına veda edilebileceğinin de sinyallerini veriyor. Sadece kağıt üzerinde var olan proje için henüz bir prototip üretilmemesiyse şimdilik tek problemmiş gibi gözüküyor. Prototip üretimi için henüz net bir bilgisi bulunmayan bu motorun ortaya çıkartabileceği değerler tarihin değişmesine vesile olabilir.