ChatGPT’yi geliştiren OpenAI şirketinin CTO’su Mira Murati, geçtiğimiz haftalarda sürpriz bir adımla şirketten ayrılma kararı almıştı.
OpenAI’da altı yıl boyunca çalışan ve şirketin CEO’su Sam Altman kadar tanınan Mira Murati, şaşırtan ayrılık kararı hakkında şunları söylemişti: “Ayrılıyorum çünkü kendi keşiflerim için zaman ve alan yaratmak istiyorum. Şimdilik, öncelikli odak noktam inşa ettiğimiz ivmeyi koruyarak sorunsuz bir geçiş sağlamak için elimden gelen her şeyi yapmak.” Ayrılık kararı hakkında Sam Altman ise şunları aktarmıştı: “Mira’nın OpenAI, misyonumuz ve kişisel olarak hepimiz için ne kadar önemli olduğunu anlatmak oldukça zor. Bize yardımcı olduğu şeyler için ona karşı muazzam bir minnettarlık hissediyorum, ancak en önemlisi, tüm zor zamanlarda verdiği destek ve sevgi için ona karşı kişisel olarak minnettarım. Bundan sonra yapacakları için de çok heyecanlıyım.” OpenAI’dan önce Tesla’da çalışan Murati’nin bir sonraki şirketi şimdiden merak uyandırmıştı. Bugün ise önemli ismin kendi yapay zeka girişimi için sermaye toplayacağı bildirildi. Bu girişimin tescilli özel modellere dayalı yapay zeka ürünleri geliştirmeye odaklanacağı ve ilk aşamada 100 milyon dolardan yatırım toplayabileceği aktarıldı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
I shared the following note with the OpenAI team today. pic.twitter.com/nsZ4khI06P
— Mira Murati (@miramurati) September 25, 2024
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
OpenAI bundan önce ilginç bir haberle gündeme gelmişti. Geçtiğimiz hafta aktarıldığı kadarıyla şirket 2025 yılında yeni bir logoya geçmek istiyor. Bunun için uzun zamandır çalışmalar yaptığı aktarılan firma, Fortune’un haberine göre yeni logosunun taslak aşamasındaki son haliyle çalışanlarını memnun etmeyi başaramadı. Yeni logoyu çalışanlara erkenden gösteren şirket, yeni tasarımla pek olumlu geri dönüş almamış. Şu aşamada yeni logonun sadece büyük siyah bir halka veya daireden ibaret olduğu aktarılıyor. Çalışanlar bu logonun yaratıcılıktan yoksun olduğunu ve çalıştıkları şirketi yansıtmadığını düşünüyor. OpenAI’ın logosunu değiştirme isteğinin arkasındaki nedenlerden birinin, mevcut logo (yazılı versiyon) ve web sitesinde kullanılan yazı karakterlerinin kendisine ait olmaması olduğunu söyleniyor.