Eski Tesla çalışanı Lukasz Krupski, yaptığı yeni bir açıklamada otomatik pilot sisteminin kesinlikle hazır olmadığını belirtti.
Geçtiğimiz aylarda Alman yayın organı Handelsblatt bir haber yayınlamış ve taraflarına ulaşan tam 100 GB’lık veri üzerinden binlerce otomatik pilot güvenlik şikayetini ortaya çıkarmıştı. Tesla’ya göre bu sızıntı tam olarak 10 Mayıs tarihinde gerçekleştirildi ve bunun arkasında direkt olarak eski çalışanlar yer alıyordu. Bu konuda şirket, “Yaptığımız şirket için soruşturma iki eski Tesla çalışanının Tesla’nın BT güvenliği ve veri koruma politikalarını ihlal ederek bilgileri zimmetine geçirdiğini ve medya kuruluşuyla paylaştığını ortaya çıkardı.” açıklamasını yaptı. Peki bu sızıntıda şirket dışına tam olarak neler çıkarıldı? Söylendiği kadarıyla sızıntı içerisinde 23 bin kadar gelen şikayetler ve benzeri konularda oluşturulmuş dosyalar yer alıyordu, aynı zamanda tam 75 bin mevcut ve eski Tesla çalışanının verileri de (Fiziksel adresler, e-posta adresleri, cep telefonu numaraları ve çalışan isimleri) dosyada bulunuyordu.
İşte tam olarak bu sızıntının arkasında olan isimlerden Lukasz Krupski, yaptığı yeni açıklama kapsamında Tesla araçlardaki otomatik pilot sisteminin hem yazılımsal hem de donanımsal açıdan hazır olmadığını aktardı. Sistemin halka açık yollarda kullanıma uygun seviyede olmadığını söyleyen Krupski bu konuda, “Bu durum elbette hepimizi etkiliyordu çünkü kamuya açık yollarda deneyler yapıyorduk. Yani bir Tesla’mız olmasa bile çocuklarımız halen araçların geçtiği o yaya yollarında yürüyordu.” yorumunu da yaptı.
Bir ara gündemden düşmeyen ve büyük riskler ortaya koyan otomatik pilot ile bağlantılı hayalet fren sorunundan şirketin kendi çalışanlarının dahi şikayetçi olduğunu belirten Krupski, şirketin sürücülerin sürücü destek sistemlerini güvenli bir şekilde kullanmalarını sağlamak adına gerekli güvenlik gerekliliklerine uymadığına dair kanıtlar bulduğunu da söyledi.
Lukasz Krupski bunları söylüyor ancak şu an otomatik pilot konusunda en gelişmiş altyapı yine Tesla’nın elinde bulunuyor ve sistem her gün geliştiriliyor. Bu taraftaki vaatlerini şimdilik tam olarak yerine getiremeyen şirket, yine de rekabetin ciddi seviyede önünde yer alıyor.