90’lı yıllarda bir grup mühendis tarafından yaratılan SP-110 Edonis projesi, 20 yılın ardından çok daha iddialı şekilde geri geliyor.
Bugatti’nin 90’lı yıllarda sınırlı üretim adediyle kullanıcılarla buluşturduğu EB110, Ferrari ve Lamborghini gibi o dönem en iyi dönemlerini yaşayan markaların gerisinde kalmaktan kurtulamayan bir canavar olarak bilinir. Markanın kurucusu Ettore Bugatti‘nin isimini taşımasına rağmen meraklıların dışında pek fazla bilinmediği EB110’un kondisyonu çok iyi durumda olan bir örneğiyle ocak ayının ilk günlerinde karşılaşmıştık. EB110 aynı zamanda başarılı Türk tasarımcı Mehmet Taşanyürek‘in imzasını taşıyan birçok önemli otomobilden sadece bir tanesi. Şubat ayı içerisinde açık artırma usulüyle satışa çıkmak üzere detaylarını değerlendirdiğimiz bu efsane model, şu sıralarda yeni bir projeye temel olma yolunca ilerliyor. SP-110 Edonis olarak isimlendireceğimiz bu özel otomobilin detaylarına indiğimizde ise aslında işin biraz daha karmaşık olduğunu görüyoruz.
Bugatti’nin zor dönemler geçirdiği ve iflas noktasına geldiği 90’lı yıllarda, toplamda 139 tane üretilen EB110’un üretim projesi aslında bu sayının 17 adet üzerindeydi. Yaşanan mali sıkıntılardan ötürü daha fazla üretilemeyen EB110’un altyapısını oluşturan karbon fiber monokok şasinin ise üretimin yapılamamasından ötürü boşta kaldığı o dönemki kayıtlarda yer almakta. Elde kalan bu 17 şasiyi satın almak için bir araya gelen bir grup Bugatti mühendisi kendi süper otomobillerini üretmek içi çıktıkları yolda, Edonis olarak hatırlayacağımız modeli üretmeyi başarmış. Aradan geçen 20 yıllık zaman diliminin ardından projeyi tekrar hayata geçirmek için harekete geçen Casil Motors, EB110’un şasisi üzerine yeni bir gövde ve mekanik parçalar ekleyerek bir bölümü Mehmet Taşanyürek tarafından tasarlanan SP-100 Edonis’i tekrar canlandırmayı amaçlıyor.
Toplamda sadece 15 adet üretileceği açıklanan modelde EB100’da kullanılan V12 makinede değişimler yapıldığını görüyoruz. Yeni araç için açıklanan ilk detaylara baktığımızda Casil Motors ekibinin, Bugatti’nin orijinal versiyonda yer verdiği 3.5 litrelik dört turbolu ünite yerine 3.8 litrelik twin-turbo sistemine geçiş yapılıyor. Yeni sistemle birlikte açıklanan teknik değerler ise 720 beygir güç, 3,4 saniyelik 0-100 ve 400 km/s maksimum hız ve 1.400 kilogram toplam ağırlık şeklinde. Üretim aşamasında tüm eksikliklerin tamamlandığını belirten şirket kısa süre içerisinde işe koyulup SP-110’u yenilenmiş bir şekilde karşımıza çıkartacak.