Etkileyici veda; markanın son benzinli otomobili Lotus Emira ile tanışın
Geleneklere vedanın tarihsel bir simgesi olacak Lotus Emira, Evija’dan aldığı tasarım genleriyle ilgi çekmeyi başardı.
2021 ile birlikte radikal dönüşüm sinyallerini veren isimlerden birisi olan Lotus, içerisinde bulunduğu sınıf ve gelenekleri gereği ayrı bir merak konusu oldu. İlk olarak halihazırda satışa sunduğu tüm modellerin veda niteliğindeki son versiyonlarını tanıtarak yolları ayıran İngiliz üretici, tamamen elektrikli marka olma yolunda kararlı adımlar atacağını da her seferinde vurguladı. Evija tarafından alınan geri dönüşlerle bu alanda geleceğe umutla bakan marka, geleneklerine görkemli bir veda yapmak için bir süredir hazırlanıyordu. Tüm hazırlıkların ardından şefin tabağında bizleri Lotus Emira karşılıyor. Alpine A110S ve Porsche 718 Cayman gibi modellerin rakibi olarak tanıtılan son benzinli Lotus otomobili, Evija’dan aldığı tasarım dinamikleriyle pek çok kişiden görsel bazda tam not alıyor.
Lotus Emira ile motor tarafında ilk ve son
Lotus meraklılarının bildiği gibi, markanın otomobillerinde Toyota kaynaklı motorları görmeye alışık olduğumuz bir düzen var. Geleneksel motorlara yapılacak olan veda için özel bir hazırlık yapan Hethel’deki mühendisler, burada bizleri ilk niteliğinde bir sürprizle selamlıyor. Emira ilk kez Mercedes-AMG kaynaklı motora sahip olan bir Lotus olarak kayıtlara geçecek. A-Serisi’nin AMG versiyonlarından tanıdığımız 2.0 litre hacimli bu motor yaklaşık 300 beygir güçle görev yapacak. Standart olarak yine AMG dokunuşlu 7 kademeli otomatik şanzımanla kombin edilen bu motorla birlikte Emira’nın 0’dan 100’e hızlanmasın 4,5 saniyeden kısa sürüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Lotus’un Exige ve Evora modellerinde kullandığı Toyota kaynaklı 3,5 litrelik altı silindirli motor da Emira dinamiklerinde tercih edilebilecek. 6 kademeli otomatiğin yanında yine aynı oranda manuel şanzımanla alınabilecek olan bu motor 400 PS güç ve 430 Nm tork değerleriyle varlığını sürdürmeye devam ediyor. Emira’nın bu motorda maksimumda 290 km/s hıza erişebildiği ve 0’dan 100’e 4 saniye dolaylarında çıkabildiği bir teknik tablo bizi bekliyor. En hafif formunda 1.405 kilogramlık ağırlığıyla bu tarafta alıştığımız Lotus dinamiklerinin üzerinde konumlana Emira önümüzdeki yıldan itibaren satışa sunulmaya başlanacak. Aracın net fiyatı şimdilik açıklanmazken, rakamın Avrupa’da 70 bin euro dolaylarında olacağı masada görünenler arasında.