Bir süredir beklenen duyuru yapıldı. Euro NCAP, resmi kaynaklarından gerçekleştirdiği açıklamayla 2020 için güvenlik protokollerini güncelledi.
Avrupa’nın çarpışma testi bazında Otomobil Değerlendirme Programı Euro NCAP, 2020 için güvenlik protokollerini güncelledi. Bir süredir beklenen süreci resmi kaynaklarından gerçekleştirdiği açıklamayla duyuran organizasyon, yeni testler yaptı ve otomobilleri değerlendirme yöntemlerinde bazı değişiklikler yaptı. Yapılan değerlendirmelerin ardından ortaya çıkan en büyük güncellemelerden biri 23 yıldır üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmayan hareketli bariyer testi. Standart bariyer testinin yerini alan yeni bir hareketli bariyerle birlikte mankende ve aracın önünde ortaya çıkan hasar değerlendirilecek. Yeni testler ‘Thor’ lakaplı, dünyanın en gelişmiş orta boy erkek çarpışma testi mankeni kullanılacak.
Euro NCAP’ın yaptığı önemli güncellemelerden birisi de yan bölgeden alınan darbeleri merkeze alıyor. Yan hava yastıklarını daha doğru bir şekilde derecelendirmesine yardımcı olan yeni sürücünün korumasını artırmak için darbe koruması değerlendirilecek. Elektronik sürücü asistanları da yine yeni otomobillerin yüksek puan almasındaki en önemli kriterlerden birisi olacak. Sürücü Durumu İzleme paketini güvenlik kategorisinde değerlendirilecek olan Euro NCAP, otonom acil frenleme ve yaya güvenliğini yeni senaryolarla derecelendirerek. Bu da otomobil üreticilerini teknolojilerini sürekli geliştirmeye teşvik edecek. Testlerde çarpışma sonrası güvenlik destekleri de artık ön planda olcak. Uluslararası İtfaiye ve Kurtarma Hizmetleri Birliği ile belirlenen yeni yönergelere göre, araç sahiplerinin kurtarma bilgisinin doğru ve kolay ulaşılabilir olması da ekstra puan olarak yansıyacak. Otomobillerde eCall olarak gördüğümüz acil durum işlevleri de bu noktada daha ileriye taşınmak zorunda.
Nissan Juke çarpışma testi