Euro NCAP bugün yeni kaza testleri değil, “Otomobil üreticileri fiziksel butonları geri getirmeli” açıklamasıyla öne çıktı.
Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğini test eden ve bu sayede hem üreticilere hem de alıcılara yol gösteren Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), otomobil firmalarının son yıllarda hemen hemen tüm araç kontrol unsurlarını dokunmatik ekranlara almasını iyi bulmayanlar arasında yer alıyor. Bu konuda bir açıklama yapan Euro NCAP’in stratejik gelişim direktörü Matthew Avery, “Dokunmatik ekranların aşırı kullanımı sektör genelini kapsayan bir sorun halini aldı. Günümüzde neredeyse her araç üreticisi temel kontrolleri merkezi dokunmatik ekranlara taşıyor, bu durum nedeniyle sürücüler gözlerini yoldan ayırmak zorunda kalıyor ve bağlantılı olarak oluşan dikkat dağınıklığı kaza riskini artırıyor” dedi. Avery aynı zamanda, “2026 yılında yapılacak yeni Euro NCAP testleri, üreticileri temel işlevler için fiziksel kontroller kullanmaya teşvik edecek, gözlerin yoldan uzak kalma süresini sınırlayacak ve dolayısıyla daha güvenli sürüşü teşvik edecek.” açıklamasını da yaptı.
Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen bu konuda gündeme gelen son firmalardan olmuştu. Volkswagen iç tasarımcısı Darius Watola’ya göre müşterilerden gelen son geri bildirimlerde, araçlarında daha fazla fiziksel buton isteyenler öne çıkıyor. Özellikle Avrupa’daki sürücülerin dokunmatik ekranlar yanında fiziksel butonların kullanılmasını talep ettiği belirtilirken, firma bunu göz ardı etmiyor ve fiziksel buton kullanımının tüm modeller için yeni bir yaklaşım olacağı belirtiliyor.
Fiziksel butonlar özellikle sürüş sayesinde fayda sağlıyor, bu sayede gözü yoldan çok fazla ayırmadan birçok işlem rahatlıkla halledilebiliyor. Bu fikri benimseyen isimler arasında Volkswagen CEO Thomas Schäfer da yer alıyor, bu açıdan yeni jenerasyon VW modellerinde (Elektrikli olanlar dahil) çok sayıda fiziksel buton karşımıza çıkacak gibi görünüyor. Bu fikri benimseyen başka otomobil üreticileri de bulunuyor, sektörü dokunmatik ekranlara yönlendiren ana isim olan Tesla ise halen hemen hemen her şeyi merkeze ekrana koymayı tercih ediyor.