Oysaki yapımcı ekibin oyun mekaniğinde maçlara dezavantajlı başlayan taraf yaratıklar. Her yaratığın 3 evrim basamağı bulunuyor ve maç içinde çevredeki diğer canlılardan beslenerek evrimleşmesi gerekiyor. İşte bu basamaklardan ilkinde yaratıklar oldukça güçsüz durumda. Öyle ki, bu seviyede kapışmaya kalktıklarında canlı olarak çıkabilirlerse kendilerini şanslı saymalılar. Bu yüzden yaratıkla oynadığınızda bir süreyi tamamen kaçarak, gizlenerek ve beslenerek geçiriyorsunuz.
Yeterli besini alıp ikinci seviyeye ulaştığınızda ise işin rengi değişmeye başlıyor. Bize soracak olursanız, iki tarafın tamamen eşit güç dengesine sahip olduğu an tam olarak burası.
En keyifli kapışmalar ikinci seviye yaratıklara karşı yaşanıyor. Ancak olur da düşmanınızın (kim düşman tartışılır tabii) üçüncü evrim basamağına çıkmasına izin verirseniz güç dengeleri ciddi şekilde bozuluyor. Yaratıklar bu seviyede resmen durdurulamaz oluyor ve kaçmaya gerek duymuyor. Avcı ekibinin üçüncü seviye bir yaratığı öldürmesi elbette imkansız değil ancak tamamının harika oyunculardan kurulu olması lazım. Tek bir kişinin bile en ufak hatası tüm takımın ölümüyle sonuçlanıyor çünkü. O yüzden ne yapın edin, yaratığın yerini hızlıca tespit etmeye bakın.