Her şeye rağmen sosyal medyanın merkezinde kalmayı sürdüren Facebook, bugün bir kez daha düşük gelirler için Apple’ı hedef aldı.
Mark Zuckerberg hatırlayanlar olacaktır geçtiğimiz yıl içerisinde bir açıklama yapmış ve çeyrek görüşmelerinde düşük Facebook gelirleri için Apple’ı suçlamıştı. Bunun arkasında Apple’ın yeni iOS temelli güvenlik sistemi yer alıyordu. iOS işletim sistemi özelleştirilmiş reklamlar için kullanıcı verilerinin toplanmasını engelleme özelliğine sahip. İşte bu özellik Facebook’un reklam gelirlerini düşürüyor. Çünkü Facebook’un ana gelir kaynağı reklamlar ve firma spesifik olarak kişiye özel reklamlar üzerinden ciddi paralar kazanıyor.
Birçok diğer firma gibi kişilerin beğenilerini takip eden ve ona göre reklam gösteren Facebook, bunu iOS tarafında artık tam olarak yapamıyor ve bu durumdan dolayı gelirler otomatik olarak düşüyor. Bu durum 2021’in son çeyreğinde değişmedi, firmaya göre 2022’de de değişmeyecek.
Bugün bir açıklama yapan Facebook’un finans sorumlusu David Wehner, iOS güvenlik sisteminin 2022’de kendileri için tam 10 milyar dolarlık bir ekstra reklam gelirini engelleyeceğini aktarıyor. Bu para Facebook için dahi azımsanmayacak bir seviyede yer alıyor. Bu arada David Wehner, Apple’a yönelik bir açıklama daha yapıyor.
Apple’ın Google ile olan arama motoru anlaşmasını eleştiren ve reklamlar özelinde Google’a ayrıcalık yapıldığı düşünen Wehner, iOS işletim sistemindeki yeni güvenlik altyapısının tarayıcı özelinde çalışmadığını ve bunun Chrome üzerinden Google’a kullanıcı takibi imkânı verdiğini de aktarıyor. Wehner, bu sayede Google’ın kullanıcıları takip ettiğini ve özelleştirilmiş reklam sunmaya devam ettiğini aktarıyor.
İlginizi Çekebilir: Çok ses getiren yarı insansı robot Ameca