Facebook uzunca bir süre önce anlık makale hizmetini devreye soktu. Bu hizmet sayesinde sitelerde paylaşılan yazılar hızlıca Facebook açısından açılıyor ve okuyuculara büyük kolaylık sağlanıyordu. Facebook beğeni toplayan bu özelliğine daha fazla reklam getirmeye hazırlanıyor.
Anlık makaleler en çok Washington Post ve New York Times gibi büyük yayıncılara yarıyor. Çünkü bu yayıncılar anlık makaleler sayesinde daha fazla görüntülenmeye ulaşarak gelirlerini artırıyor. Ancak normal yayıncılar için bu sistem pek de iyi değil. Zira sitede yer alan reklamlar anlık makalelerde görünmüyor. Ayrıca sitenin genel hatları da anlık makalede görülemediği için kullanıcının site içerisinde gezinmesinin önüne geçiliyor. Facebook yeni düzenlemeyle birlikte artık eskiden olduğu gibi 350 kelimede bir değil 250 kelimede bir reklam yayınlamaya izin veriyor. İstendiği takdirde video şeklinde veya görsel fotoğrafında reklamlar makaleye dahil edilebiliyor. Eğer reklam yerleşimini yayıncı yaparsa gelirlerin tamamı yayıncıya aktarılıyor. Facebook’un otomatik olarak reklam yerleşimi yapması tercih edilirse Facebook bu durumda gelirde yüzde 30’luk bir kesinti yapıyor.
Yeni düzenlemeyle birlikte daha küçük bir paragraftan sonra reklam yayınlanabildiği için reklam sayıları daha da artıyor. Bu durum yayıncılar için iyi bir haber ancak yazı okumak isteyenler için pek iyi bir yenilik olmayacak. Reklamları devamlı olarak artıran Facebook’un bir sonraki hamlesi ne olacak merakla bekliyoruz.
- Kaynak Facebok