Sosyal medya devi Facebook, ilginç gelecek planları yapıyor. Bunlardan birisi daha gündemde ve şimdiden tepki çekiyor. İşte detaylar;
Facebook aslında hayatımızın büyük bölümünü uzun zamandır kayıt altına alıyor. Firma beğenilerimizi, beğendiklerimizi, bulunduğumuz konumu, arkadaşlarımızı, akrabalarımızı, arkadaşlarımız ile olan bağımızı veya kişisel birçok bilgimizi elinde tutuyor.
Ancak firma gelecek için daha fazlasını da istiyor ve Facebook başlıkta da dediğimiz gibi hayatımızın gerçek anlamda kaydetme planları yapıyor. Peki bu nasıl olacak? Kısa süre önce lanse edilen “Ray-Ban Stories” benzeri gözlükler ile.
Facebook’un yapay zekâ üzerinde çalışan ekipleri, ortaya çıktığı kadarıyla kişilerin hayatlarını sürekli olarak çekilen videolar üzerinden analiz etmek istiyor. Sosyal medya devi kişilerin gördüğünü, yaptığını, duyduğunu yani temel olarak hatırlamak isteyeceği ya da istemeyeceği her şeyi kayıt altına almayı hedefliyor.
Burada amaç elde edilen bu veriler için kişilerin gündelik yaşamlarını daha kolay hale getirmek. Kâğıt üzerinde bu sistem ile “Anahtarımı nerede unuttum?“, “Bu sözü kim söylemişti?” ya da “Bunu daha önce nasıl yapmıştım?” tarzı sorulara anlık cevap verilmesi hedefleniyor.
Elbette bu hedefler çok ama çok uzun vadeli bir geleceğin bir parçası ancak şimdiden konuda aktif olarak çalışmalar yapılıyor. Bu tarz sistemler doğal olarak kişisel hayatımızda “gizlilik” / “mahremiyet” bırakmayacak bir seviyede ve düşünce aşamasında dahi tepki çekiyor.
Ancak Facebook dahil kimseyi hedefe tahtasına koymadan aktarmak gerekirse, internet firmaların büyük çoğunluğu mahremiyetimizi çok da düşünmüyor. Onlar “genelde” kişilerin hayatlarını kolaylaştırmaktan çok, kişilerin kişisel bilgileri üzerinden derinlemesine özelleştirilmiş reklamlar satmanın planlarını yapıyor.
Facebook ve Ray-Ban tarafından hazırlanan “Ray-Ban Stories” isimli akıllı gözlük modeli, üç farklı tarzda karşımıza çıktı. Standart görünümlü bir taşıma kutusu ve uzunca bir şarj kablosu ile gelen akıllı gözlük, ilk bakışta normal bir gözlükten çok da farklı durmuyor.
Öncelik güneş gözlüğü formunda olmasına rağmen numaralı normal cam opsiyonu da olan model, ön yüzünde iki adet 5 megapiksel kamera taşıyor. Bu kameralar sayesinde fotoğraf yanında kısa videolar çekebilen akıllı gözlük Ray-Ban Stories, su geçirmez değil ancak suya karşı hafif dayanıklı olduğundan gündelik hayatın bir parçası olabiliyor.
300 dolarlık bir başlangıç fiyatı olan gözlük, yerleşik hoparlörleri ile müzik çalabiliyor ve ses kontrolü için dokunmatik bir kontrolcü taşıyor. Bu model kişilerin gözü önüne bilgiler getirecek bir ekran ise barındırmıyor.