Meta çatısı altında yer alan Facebook, ortaya atılan iddiaya göre bir şirketin kullanıcıların özel mesajlarını okumasına izin vermiş olabilir.
Facebook, henüz yüzde 100 doğrulanmayan endişe verici iddialara göre Netflix ile 2013 yılında yapılan ortaklık kapsamında, dev dizi / film firmasının kullanıcıların özel mesajlarını okumasına izin vermiş olabilir. Bu konuda, “Netflix’in yüz milyonlarca dolarlık reklam anlaşmaları karşılığında bazı ayrıcalıklı analiz araçlarının yanı sıra, Facebook kullanıcılarının özel mesaj gelen kutularına özel erişim izni aldığı iddia ediliyor” açıklaması yapılıyor, bu durum gerçekten çok kötü görünüyor. Bu uzun yıllar önce gerçekleştirildiği iddia edilen durum, bazı kişilere göre aşırı sürpriz olmuyor. Netflix’in o zamanki CEO’su Reed Hastings’in, 2011-2019 yılları arasında Facebook’un yönetim kurulunda yer aldığı ve iki şirket arasındaki ilişkileri bizzat yönettiği söyleniyor. Bu konuda iki firmadan da şimdilik net bir açıklama gelmiş değil. Ancak sürecin üstüne gidileceği aktarılıyor.
Facebook bundan önce garip bir “dürtme” gelişmesi ile gündeme gelmişti. Meta bu konuda yaptığı açıklamada, Facebook platformunun kimi dürteceğinize ilişkin gösterdiği önerileri geliştirdiğini ve ayrıca arama yoluyla dürtme sayfasını bulmayı kolaylaştırdığını duyurmuştu. Bunlara ek olarak platforma arkadaş arama sayfası üzerinden dürtme özelliği de getirildi. Tüm bunların etkisiyle de platformdaki dürtme sayısında geçtiğimiz ay tam 13 kat artış olduğu aktarıldı. Facebook hepsine ek olarak dürtmelerin yüzde 50’den fazlasının 18 ila 29 yaş arasındaki kişilerden geldiğini belirtti. Bu arada Meta, Facebook ile X rakibi Threads arasındaki bağlantıyı güçlendirmek adına da çalışmalar yapıyor, çapraz paylaşım altyapısı yolda bulunuyor.
Ne zaman kullanıma sunulacağı bilinmeyen bu özellik aktif edildiği zaman Facebook gönderileri hızlıca ve otomatik olarak Threads’e aktarılabilecek. X rakibi uygulamasını büyütmek isteyen ve Facebook entegrasyonu ile bu konuda mantıklı bir adım atan şirket, Threads için elbette başka çalışmalar da yapıyor. Örneğin Threads bugün ABD merkezli olarak kullanıma alınan bir altyapı üzerinden kişilerin karşısına trend olan yani en çok konuşulan konuları getirmeye başladı.
Şirket tarafından yapılan açıklamada, arama sayfasında görülen trend içerikler belirlenirken hem yapay zekadan hem de bir ekipten yardım alındığı belirtildi. Kısa süre içerisinde ABD’deki herkese, daha sonra ise diğer ülkelere açılacak bu özellik, güncel gelişmelerden haberdar olmak isteyenler için elbette güzel görünüyor.