Çatı şirket Meta, Facebook, Instagram ve WhatsApp için bazı paralı özellikler üzerinde çalışıyor gibi görünüyor. İlginç planlar yapılıyor.
Meta çatısı altında yer alan Facebook, Instagram ve WhatsApp, kullanması tamamen ücretsiz servisler. Firma bu servisler üzerinden parayı “genelde” gösterdiği reklamlar ile elde ediyor ve bu durum yıllardır temelde değişmiyor. Ancak Meta başka gelir kaynakları da istiyor gibi görünüyor. Çünkü Mark Zuckerberg’in başında olduğu şirket kısa süre önce “New Monetization Experiences” isimli bir departman kurdu. Bu departmanın servisler için ücretli olarak satılacak özellikler hazırlayacağı aktarılıyor. Yani firma açık olarak her üç platforma da kullanıcılara satabileceği ekstra özellikler getirmek istiyor. Bunların ne olduğu henüz bilinmiyor. Bu servisler için “Premium” paketler çıkarması olası duran Meta, bu konudaki planlarını yıl bitmeden netleştirebilir. Facebook, Instagram ve WhatsApp için sunulacak ekstra özellikler için ödeme yapacak çok sayıda kişinin olacağı tahmin ediliyor.
Sosyal medya platformları son dönemde farklı paralı paketler duyuruyor. Örneğin bu konuda Telegram Premium sonrasında karşımıza en son Snapchat Plus aboneliği çıkmıştı. Bu paket kullanıcılara test aşamasında olan çıkmamış bazı yeni özelliklere erken erişim imkânı tanıyor. Bazı deneysel özelliklerin önceden denenmesine de imkân tanıyacak paket, uygulama simgesinin değiştirilmesine izin veriyor, hikayeleri kimin tekrardan izlediğini gösteriyor ve sohbet penceresinin üstüne favori arkadaşların “en iyi arkadaş” olarak sabitlenmesinin önünü aralıyor.
İlginç olarak ücretli aboneler reklam görmeye devam ediyor. Firma ana gelirlerinin reklam olmaya devam edeceğini aktarıyor ve ücretsiz bir sosyal medya platformu için bu sürpriz olmuyor. Snapchat Plus aboneliği, beklentileri aşarak 1 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda.