Mobil reklam sektörüne yönelik hazırlanan son rapora göre Facebook, geçen yıla oranla yaklaşık üç kat büyümeye imza atarak pazar payını önemli oranda katladı. eMarketer tarafından gerçekleştirilen araştırma, internet devlerinin 2013 yılı sonundaki tahmini mobil reklam dağılımlarını belirledi. Buna göre sosyal ağların lideri Facebook, 2012’de pastadan aldığı %5.35’lik dilimi 2013 itibariyle -%10.45 arttırarak- %15.80‘e yükseltmeyi başardı. Fakat dijital gelirlere bakıldığında aynı başarıyı gösteremeyen platform -sadece %1.30 artışla- %5.41‘de kaldı.
Google liderliği bırakmıyor
Genel tabloya baktığımızda ise Google‘ın uzun süredir devam eden liderliğinin sürdüğünü görüyoruz. 2013’te %53.17 pazar payına ulaşması beklenen firma, Facebook’un hayli önünde olmasına rağmen yavaş bir büyüme grafiği çiziyor. Diğer taraftan yıl sonunda %32.84 reklam geliri elde edecek Google’ın önümüzdeki süreçte rakiplerine karşı izleyeceği politika şimdiden merak uyandırıyor.