Milyonlarca bilgisayar ve mobil cihaz kullanıcısı reklamları engellemek için farklı uygulamalar kullanıyor. Bu uygulamalar site içerisindeki reklamları otomatik olarak tespit ediyor ve görünmez hale getiriyor. İnternet siteleri gelirlerinin büyük bir bölümünü buradan elde ettiği için bu uygulamayı engellemek için elinden geleni yapıyor. Son olarak Facebook da reklam engelleme uygulamalarına savaş açan siteler kervanına katıldı.
Sosyal ağ devi yaptığı açıklamayla yakın zamanda reklamların yüklenme sisteminde bazı değişikliklere gideceğini duyurdu. Bu yeni sistemin reklam engelleme uygulamaları tarafından tanınmasının çok zor olduğu belirtiliyor. Facebook’un reklam bölümünün başındaki isim Andrew Bosworth, reklamların Facebook deneyiminin bir parçası olduğunu belirtiyor. Reklamları zorla göstermenin kullanıcıları rahatsız edebileceğini kabul eden Bosworth, bunun önlenebilmesi için daha gelişmiş reklam ayarları üzerinde çalıştıklarını belirtiyor. Geliştirilecek yeni sistemle kullanıcıların hangi reklamları göreceğiyle ilgili olarak daha fazla söz sahibi olacağı dile getiriliyor. Son olaraksa Facebook’un bu zamana kadar kendi reklamlarını engellememesi için hiçbir reklam engelleyici uygulamaya para vermediğini ve gelecekte de böyle bir şeyin söz konusu olmayacağını ifade ediyor. Facebook ne kadar reklam konusunda kullanıcıları memnun etmeye çalışsa da reklamları engelleyen uygulama kullananlar bu değişiklikten memnun kalmayacak gibi görünüyor.