reklamı kapat

POPÜLER

facebook

Facebook’un güncelleyeceği hizmet koşulları ve veri politikaları

Cambridge Analytica skandalı sonrası Facebook‘un işleri düzeltme çabası devam ediyor. Sosyal medya devi resmi blogunda hizmet koşullarını ve veri politikalarını daha açık ve kolay anlaşılır hale getirmek için güncelleyeceğini duyurdu.

Cambridge Analytica skandalı, ardından gelen #DeleteFacebook hareketi ve her gün ortaya çıkan yeni bir bilgi ile Facebook için güzel günler geçmiyor tahmin edersiniz. Kriz kontrolü konusunda hızlı adımlar atan Facebook, sadece kendi içinde değil sahip olduğu alt şirketler için de harekete geçmişti. Instagram‘dan işe başlayan şirket kendi politikalarını da daha transparan bir iletişim olamsı için kullanıcılarla paylaştı. Yapılacak yeni güncellemeyle beraber sunulan hizmetlerin daha “okunabilir” olacağını belirten sosyal medya devi, Instagram, Messenger ve diğer ürünlerle hangi verileri topladığı ve bunları nasıl kullandığını detaylandırmak üzere güncelleyeceğini kaydetti.


Yapılan güncellemeler şu konuları kapsıyor:

Yeni özellikler ve araçlar

Hizmet koşulları ve veri politikalarına, son güncellemeden beri kullanıma sunulan Marketplace, bağış toplama aracı, canlı ve 360 videolar ve yaratıcı fotoğraf efektleri gibi ürün ve özellikler ile ilgili bilgiler eklenecek.

Kişiselleştirilmiş deneyim

Herkesin Facebook deneyiminin farklı olduğunu göz önünde bulunduran şirket, hizmet koşulları ve veri politikalarına kişiselleştirilmiş deneyimin nasıl çalıştığı hakkında bilgiler ekleyecek. Bu bilgiler verilerin Facebook tarafından nasıl kullanıldığı ve bunun, insanların gördüğü paylaşımların, reklamların ve kendilerine önerilen gruplar, arkadaşlar ve sayfaların kişiselleştirilmesi için neden gerekli olduğu ile ilgili detayları kapsayacak.

Paylaşılanlar

Bu maddede şirketin kullanıcı bilgilerini kimseye satmadığı belirtiliyor. “İnsanların bilgilerini güvenli tutma sorumluluğuyla hareket eden platform, iş ortaklarının verileri nasıl kullandığı ile ilgili katı sınırlamalar ve kurallar uyguluyor.” Şirketin bilgi paylaştığı tüm durum ve koşullar daha net bir biçimde kullanıcılara açıklanacak.

Reklam

Bu maddede sosyal medya devinde kullanıcıların gördüğü reklamların kontrolünün kullanıcılarda olduğu hatırlatılıyor. Madde açıklamasında “Facebook, bilgilerinizi reklamverenlerle paylaşmıyor. Veri politikaları, Facebook’un hangi reklamları kime gösterdiğine nasıl karar verdiğine dair bilgileri paylaşıyor.” deniliyor.

Tek şirket

Facebook, WhatsApp ve Oculus ile aynı şirket altında faaliyet gösteriyor ve şirket, bu platformların paylaştıkları hizmetler, altyapı ve bilgiler hakkında detayları paylaşıyor. Ayrıca şirketin Messenger ve Instagram hizmetlerini sağlayan tüzel kişi olduğu ve artık onlarla aynı veri politikalarını paylaştığı da ortaya konulacağı belirtilmiş. Kullanıcıların bu ürünlerin herhangi biriyle ilgili deneyimlerinde bir değişiklik yaşanmayacak deniliyor.

Cihaz bilgisi

Kullanıcıların sosyal medya devinin kullandıkları cihazlardan topladığı verileri görmek istediği ve mobil cihazları üzerindeki ayarlara uygun davranıp davranmadığını öğrenmek konusunda geri bildirim sağladığı belirtiliyor. Bu ayarlara sadık kaldığını belirten şirket güncellenen hizmet koşulları ve veri politikalarına, kullanıcılar telefon rehberlerini bazı ürünlerle senkronize ettiklerinde toplanılan bilgiler ile ilgili, özellikle merak edilen konuşma ve SMS geçmişi konusunun da dahil olduğu daha detaylı bilgiler ekleyecek.

Kötüye kullanımla mücadele

Facebook’un kötüye kullanımlarla nasıl mücadele ettiği ve şüpheli aktiviteleri nasıl incelediği ayrıntılı bir biçimde açıklanacak.

Kullanıcılar önümüzdeki yedi gün içinde yapılması planlanan güncellemelerle ilgili görüşlerini Facebook’a buradan iletebilir. Güncellemeler tamamlandığında, söz konusu belgeler yayınlanarak kullanıcılardan yeni hizmet koşulları ve veri politikalarını kabul etmelerinin talep edileceğini ekleyelim.

İLGİLİ HABERLER