TikTok, sosyal medya dünyasını ciddi şekilde değiştirdi ve Meta buna ayak uydurmak adına büyük Facebook için güncelleme yaptı.
Hep söylediğimiz gibi TikTok şu an dünyanın en çok kullanılan sosyal medya kanalları arasında başı çekiyor ve herkesi etkiliyor. Özellikle yeni nesil için olmazsa olmaz haline gelen TikTok, çatı şirket Meta’yı büyük başarısı ile oldukça zorluyor. Instagram’ı TikTok ile rekabet edebilir hale getirmek adına gerçekten çok büyük çaba harcayan firma, daha önce söylendiği gibi Facebook tarafında da önemli bir değişim yaptı. Bu bağlamda bugün iOS ve Android uygulamalarına güncelleme geçildi. Bu güncelleme ile beraber Facebook’un uygulamasında akış TikTok etkisiyle ikiye bölündü. Yakında herkes için aktif edilecek yeni dönemde mobil uygulamanın altında “ev” ve “akış” olmak üzere iki farklı menü olacak.
Ev menüsünde karşınıza size özel içerikler getirilecek. Burada çoğu zaman takip etmediğiniz hesaplardan gelen ve algoritma tarafından seçilen ilginizi çekebilecek özel içerikler gösterilecek. Bu sayede uygulamada daha fazla vakit geçirmenizi hedefleyen Facebook, seçilmesi gereken “akış” menüsünde ise sadece takip ettiğiniz hesaplardan, kişilerden ve gruplardan gelen içerikleri karşınıza getirecek. Uygulama açıldığı zaman ilk olarak “ev” kısmı açılacak, yani ilk olarak sizin için özelleştirilmiş içerikler karşınıza çıkacak.
Facebook, herkesin bildiği üzere yeni nesli kaybedeli çok oldu. Firma eski popülerliğinden uzakta ve köklü değişiklikler konusunda da geç kalınmış durumda. Ancak yine de atılan adımlar firmanın geleceği için önemli olabilir. Bu arada TikTok sadece Meta’yı etkilemiyor. YouTube da TikTok’la mücadele etmek istiyor. Firmanın bu konuda en büyük adımı ise “Shorts” formatı olmuştu. Son açıklamaya göre şu an aylık 1,5 milyar Shorts kullanıcısı bulunuyor.