Deloitte‘in hazırladığı rapora göre, Facebook 2011 yılında Avrupa Birliği’ne üye olan 27 ülkeden 32 milyar euro gelir elde etti. Dünya genelinde 845 milyon kullanıcısı bulunan Facebook’un bu geliri, uygulamalar, teknoloji satışı ve şirketin iş birlikleri sayesinde elde ettiği bildirildi.
Facebook, marka bilinirliğini artırmak için reklam ve tanıtım faaliyetlerini kullanarak ekonomiye büyük katkı sağladı. Facebook‘un ekonomiye katkı sağladığı ülkeler arasında Almanya, İngiltere ve İtalya geliyor. Elde edilen gelirlerin ekonomiye katkısı ise 15,3 milyar euro’yu buluyor. Raporda en büyük ekonomik ve teknolojik etki 1,5 milyar euro ile Almanya’da gerçekleşirken, Facebook’un mobil cihazlar üzerinden en çok giriş yapıldığı ülke ise İngiltere. Araştırmada diğer önemli bir nokta ise şirketlerin yüzde 90’ının, çalışanların ise yüzde 50’sinin Facebook’u iş bulma platformu olarak kullanıyor olması.