ABD’deki 2012 seçimlerinde ve birkaç hafta önce Hindistan’da yapılan seçimlerde Facebook, kullanıcılara üzerinde “I am a voter” (Seçimlerde oy veriyorum) yazan bir düğme göstermişti. Reuters‘ın haberine göre kullanıcılar bu düğmeye 2012’de 9 milyon, bu yıl Hindistan seçimleri içinse 4 milyon defa basmış. Oy verenlerin sayısını artırma amacı taşıyan düğmenin bir sonraki aşamada daha fazla ülkede kullanıma sokulması planlanıyor.
Facebook kullanıcılarının oy verdiklerini herkese duyurmasına imkan veren bu uygulamayla, arkadaş çevrelerinin birbiri üzerindeki etkisi demokrasilerin sağlıklı bir şekilde işlemesine yönelik bir amaca kanalize edilmiş oluyor. Şimdi uygulamanın Avrupa ülkelerinin yanı sıra bu sene seçimlerin yapılacağı Kolombiya, Güney Kore, Endonezya, Yeni Zelanda ve Brezilya gibi ülkelerde de kullanıma sokulması planlanıyor.
Kullanıcıların günlük hayatında verdiği kararlarda hatrı sayılır bir etkisi olan Facebook, bu etkisini özellikle gelişmekte olan demokrasilerde çok faydalı olacak bir amaca yöneltmiş oluyor. Facebook’un açıklamasına göre yaklaşık 400 milyon kişi bu sene oy verme düğmesini kendi duvarlarında görecek. Bakalım bir sonraki seçimlerde bu düğmeyi Türkiye’de de görecek miyiz.