Hayatımızın neredeyse her alanını “işgal eden” Facebook, alışveriş konusunda da bizi kendine bağlamak üzere. Önceden bu işi sponsor ve reklamlar yoluyla gerçekleştiren sosyal medya devi, artık kendi işini kendi görecek.
Online mağazacılık konusuna yeni bir boyut kazandırmaya hazırlanan şirket, test aşamasına soktuğu “satın al” tuşuyla kullanıcılarını, bir diğer deyişle müşterilerini, sponsor firmaların web sitelerine yönlendirmek yerine, doğrudan Facebook üzerinden alışveriş imkanı sağlayacak. Bundan böyle Facebook sayfanızda beliren bir ürüne yorum yazıp beğenmekten ziyade, tek bir tuşla onu satın alabileceksiniz. Şu an için test aşamasında olan bu yeniliğin kısa süre içerisinde kullanıcıların hizmetine sunulması bekleniyor.
Sosyal medya devinin bu yeni özelliği, doğal olarak birçok soru ve endişeyi de beraberinde getiriyor. Bunlardan başlıcası elbette ödeme şeklinin nasıl ve ne derece güvenli olacağı. Konuyla ilgili endişeleri gidermek isteyen şirket, yüreklere su serpen bir açıklama yaptı: “Facebook ile paylaşılan kredi kartı ve hesap bilgileri, hiçbir şekilde diğer firma ve reklam verenlerle paylaşılmayacaktır. Ayrıca kullanıcılarımızın ileride yapacağı alışverişler için ödeme bilgilerini kayıt edip etmemeleri tamamen kendi tercihlerine bırakılacaktır.”
Facebook’un güvenlik ve gizlilik konusunda hassas davranmasının elbette bir sebebi var. Her ne kadar Facebook üzerinden alışveriş yapmama özgürlüğüne sahip olsak da bir kere “satın al” tuşuna bastığımız vakit, Facebook’un daimi müşterisi olmamız işten bile değil.