Önceleri eski arkadaşlarımızla yeniden iletişime geçmek için kullanılan bir siteydi Facebook. Daha sonra yeni insanlarla tanışıp flörtleşmek için uygun bir platforma dönüştü. Ancak zamanla Facebook üzerindeki paylaşım ve içerik çılgınlığı katlanılması zor bir seviyeye ulaştı. Tüm bu süreç daha da kötüye gidiyor gibi görünüyor çünkü Facebook’un para aşkı, kullanıcıların beğenilerine de bulaştı.
Hepinizin malumu Facebook üzerinde ‘Beğen’ ve ‘Paylaş’ adını taşıyan iki buton bulunuyor. Bu iki buton da harici web sitelerine eklenebiliyor ve kullanıcılar herhangi bir sitedeki içeriği Facebook butonları aracılığıyla beğenebiliyor veya isterlerse duvarlarında paylaşabiliyor. Buraya kadar her şey yolunda. Sorunun kaynağı ise Facebook’un yeni ‘Beğen’ butonunun paylaşma özelliğine sahip olması. Yani bir kullanıcı herhangi bir web sitesinde bir içeriği Facebook butonu aracılığıyla ‘beğen’diğinde bu içerik otomatik olarak Facebook duvarına ekleniyor. Bu da zaten kalabalık olan Facebook duvarlarının daha da kalabalıklaşmasına neden olacak. Duvarın birçok gereksiz beğeniyle alakalı içerikle dolması tabii ki Facebook’un pek de umurunda değil. Web siteleri ‘Beğen’ butonu aracılığıyla daha çok hit alıp daha çok gelir elde ettikçe diğer siteler de bu butonu sitelerine ekleyecek. Bu da nihayetinde Facebook’un gelir elde etmesine yol açacak. Butonun yeni haliyle ilgili çokça tepki var ama bu tepkiler ne derece etkili olur o şu an için belirsiz.