DÜNYAYI TERSTEN GÖRÜN! ÇOK İYİ BİLİYORUZ Kİ TELEVİZYON VEYA SİNEMA UYARLAMALARINDAN HEPİNİZ ÇEKİNİYORSUNUZ. HAKLISINIZ DA, ÇÜNKÜ BUGÜNE DEK ÇOK AZ UYARLAMANIN BAŞARILI OLDUĞUNU GÖRDÜK. FAMİLY GUY GİBİ MİLYONLARCA SEVENİ OLAN BİR TELEVİZYON SERİSİ KONU OLDUĞUNDA DA BENZER ENDİŞELERİ TAŞIMAMIZ KADAR DOĞAL BİR ŞEY OLAMAZ Family Guy gibi bir serinin oyununu yapıyorsanız aslında maça 1-0 önde başlıyorsunuz. Çünkü elinizde hali hazırda sevilen bir isim var. Reklama ihtiyacınız yok, parlatmanıza veya; “Bakın şunu çok iyi yapıyoruz” diye vaatlerde bulunmanıza gerek yok. Tek yapmanız gereken Family Guy’ın sevilmesine neden olan elementleri uygun bir şekilde oyun içine serpiştirmek. Oyunun yapımcısı olan Heavy Iron Studios da animasyon uyarlaması konusunda acemi bir firma değil sonuçta. Bütün geçmişleri bu uyarlamalardan oluşuyor. Sponge Bob, Up, WALL-E, Ratatouille, The Incredibles ve Scooby-Doo gibi animasyon dünyasının en sevilen örneklerinin oyunlarını hep bu firma yapmış durumda. Tecrübeli olmaları güzel ancak bu oyunlardan bir tanesinin bile hafızalarımızda yer etmemiş olması, Family Guy’ın akıbeti konusunda ipuçlarını veriyor aslında… ÇOKLU EVRENE DÖNÜŞ Öncelikle şunu belirtelim; Family Guy: Back to the Multiverse, yukarıda saymış olduğumuz bütün oyunlardan daha iyi. Ancak olabildiği tek şey de bu; kötünün iyisi. Azılı bir Family Guy hayranı iseniz bu oyunu bir nebze daha fazla seveceğiniz aşikar. En basitinden Stewie’yi yönetebiliyor olmak bile yeterince eğlenceli bir tecrübe. Back to the Multiverse için söyleyebileceğimiz en isabetli şey sanıyoruz ki diziden bir bölümmüş gibi bir hava estirdiği olacaktır. Zaten hikaye olarak da sekizinci sezonda yer alan “Road to the Multiverse” bölümünden ilham alıyor. Televizyon serisinden hatırlayacağımız Stewie’nin uzaktan kardeşi Bertram (Peter’ın spermi ile dünyaya gelmiş bir çocuk), paralel evrenlerde yolculuk yaparak Stewie’yi yok edecek bir ordu hazırlamayı planlamaktadır. Bu planı öğrenen Stewie ve Brian da bütün bu paralel evrenlerde gezinerek Bertram’ın hain(!) planına dur demeyi amaçlamaktadırlar. Gördüğünüz üzere konu bir Family Guy bölümünden bekleyebileceğimiz kadar absürt durumda. Yeterince absürt gelmedi mi? Peki oyunun geçtiği evrenlerden birisinin sadece engelliler tarafından yönetildiğini söylesem? Yetmediyse online alışverişin artması nedeniyle noel babaya daha fazla ihtiyaç duyulmayan bir evren de verebilirim. Yani anlayacağınız aslında oyun eğlenceli olmak adına her türlü materyale sahip. Ancak bütün bunlara rağmen maalesef ki karşımızda albenisi olan bir oyun bulunmuyor. Bunun en temel sebebi ise özellikle oyun dinamiklerinin kusurlu olması. Sahip olunan karakterler güzel, yaratılan evren güzel ancak bunlarla yapılanlar maalesef beş para etmez. Oyunu oynarken fark edeceğiniz şey, bir saniye olsun durup etrafı seyrettiğinizde eğlendiğiniz fakat koşturmaya başladığınızda ızdırap çektiğiniz yönünde olacaktır. Stewie ve Brian’ın ellerine tutuşturulmuş olan silahlarla sağa sola zıplayıp ateş etmesi, durmak bilmezcesine akan düşmanlarla birleştiğinde (Her ne kadar züppe lise öğrencisi minvalinde olsalar da) işlerin biraz ters gittiğini anlıyorsunuz. Çünkü yapılmak istenen oyun aslında açık dünya konseptli bir üçüncü şahıs kamerasıyla oynanan aksiyon oyunu. Hal böyle olunca kontrollerin, ateş etme mekaniğinin ve görevlerin elle tutulur yapılarda olmasını bekliyorsunuz. Örneğin Stewie’nin attığı bombalar, az önce pislemiş olduğu bezlerden oluşuyor. Bunu bir düşmana attığınızda ve ortaya çıkan kokuyla kendilerinden geçtiklerini ilk gördüğünüzde oldukça eğleniyorsunuz. Ancak Family Guy: Back to the Multiverse dünyasında hemen her şey sadece “ilk seferinde” eğlenceli olmayı başarabiliyor. Bütün bu bir yerden sonra sıkan dinamikler, bir de devamlı olarak kendini tekrar eden görev yapısıyla birleşince, Family Guy ismine hiç yakışmayacak şekilde bir sıkılma durumu ortaya çıkıyor ne yazık ki… Family Guy: Back to the Multiverse ► GİRİŞ ► BU SEFER GÜLDÜRMEDİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA BU SEFER GÜLDÜRMEDİ Ancak oyunun esas sorunu çok daha farklı bir şey ve bu durum gerçekten de daha rahatsız edici bir noktada. Family Guy’ı izleyenler olaylarla dalga geçerek espri yapıldığını iyi bilir. Burada karşı taraftaki kişi yerilirken muhakkak işin içinde bir espri vardır. Yani her ne kadar tavır saldırgan da olsa, taşıdığı espri nedeniyle gülersiniz. Bu sayede yapılan esprinin ucu ekranın karşısından size dokunuyor olsa dahi, esprinin kalitesi nedeniyle anlayış gösterir ve gülersiniz. Ancak Back to the Multiverse’ün diyaloglarında o kaliteli esprilerden bulunmuyor. İşin içinde espri olmadığından, ortaya sadece saldırgan bir tavır çıkıyor. Oyun boyunca sürekli olarak birilerinin aşağılandığını, yerildiğini duyuyorsunuz ancak bunlar sizi güldürmüyor. Üstelik aynı cümlelerden oluşan saldırgan tavrı o kadar sık tekrarlıyor ki oyun, Family Guy ismine leke sürecek kadar rahatsız etmeyi başarıyor. Anlaşılan o ki yapımcılar, diziden bire bir olarak arakladıkları diyaloglar haricinde kalan kısımları oluştururken Seth McFarlane’in sadece “saldırgan” tarafını dikkate almış. Güzel bir espri bulmak ve hiciv yapmak kolay unsurlar olmadığından bazı toplara herkesin girmemesi gerektiğinin çok güzel bir örneği aslında… MAZİDEN BİR HATIRA GİBİ Teknik anlamda da oyunun başarılı olduğu tek bir noktayı dahi göstermek güç... Özellikle yapay zeka adeta 15 sene öncesinin oyununu oynuyormuşsunuz gibi hissettiriyor. Kafasında beyin yerine saman balyası bulunan düşmanların “hede hede” diyerek üzerinize koşturması dışında hiçbir mekanik bulunmuyor. Oyunda ilerledikçe düşmanların gelişmesini beklerken, sadece aynı anda saldıran düşman sayısının arttığını görmek oldukça üzücü. Tıpkı yapay zeka gibi grafiklerin de fazlasıyla eski göründüğünü söylememiz gerekli. Her filmin peşi sıra çıkan, birbirinin kopyası oyunları hatırlarsınız. Neredeyse aynı grafikleri kullanarak yapılan onlarca oyun oynadık senelerce. İşte Back to the Multiverse de içerik anlamında o kadar fiyasko olmasa bile grafiksel anlamda bu hissiyatı oluşturuyor oyuncuda. Sadece ekranda gördüğümüz karakterlerin Family Guy evrenine ait olması bu düşünceleri bir nebze olsun yumuşatıyor, tamamen çizgi filmin hatırına yani. Her animasyon uyarlamasında olduğu gibi en az çuvallanan noktanın seslendirme olması ise şaşırtmıyor tabii ki. Çünkü çizgi filmi seslendiren kişilerin aynısı yapıyor seslendirmeyi ve bu nedenle kalite ister istemez artıyor. Ancak yukarıda bahsettiğimiz kötü diyaloglar nedeniyle bunların da çoğu boşa gidiyor maalesef. SADECE MERAKLISINA Başta da söylediğimiz gibi, eğer bir Family Guy fanatiği iseniz bu oyundan iyi kötü keyif almanız olası. Ancak bu kişiler için dahi yıllar sonra özlemle anılacak bir yapım değil asla Back to the Multiverse. Mutlaka eğleneceğiniz noktaları var ancak bunların sayısı o kadar az ki, durduk yere sinir sisteminize saldırıda bulunmanıza gerek var mı o kadarı size kalmış bir konu tamamen. Family Guy: Back to the Multiverse ► GİRİŞ ► BU SEFER GÜLDÜRMEDİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyun her ne kadar çizgi grafiklere sahip olsa da karakter tasarımları ve çevre modellemesi son derece hoş. Haritalar oldukça zengin. Siz etrafı gezip dolaştıkça, sürekli olarak işinize yarayacak şeyler bulabiliyorsunuz. Her şeyin ötesinde bu bir Family Guy oyunu ve kendine has espri anlayışını her sahnede size hissettiriyor. İşte o sahnelerden biri daha... Her ne kadar düşman tiplerinden nasıl saldıracaklarını tahmin etseniz de gelecek esprileri çok tahmin edemiyorsunuz. Family Guy: Back to the Multiverse ► GİRİŞ ► BU SEFER GÜLDÜRMEDİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -3PUAN- GRAFİK -4PUAN- EĞLENCE -4PUAN- SES – MÜZİK -5PUAN- 4,0 YAPIMCI - DAĞITICI • HEAVY IRON STUDIOS • ACTIVISION PLATFORM • PS3, XBOX 360, PC Family Guy: Back to the Multiverse ► GİRİŞ ► BU SEFER GÜLDÜRMEDİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA